beantwoord

Levertijd Keuzedagen

• 24 februari 2014
  • 10 reacties
  • 604 Bekeken

Ik heb op 11 februari mijn keuzedagen 60+ besteld. Op 14 februari staat de rekening in mijn-ns.
maar de keuzedagen staan pas op 19 MAART klaar (volgens het systeem).
5 weken wachten, volgens Klantenservice kan dat niet anders.
Wat een bullshit, webshop online bestellen en dan 5 weken wachten......
icon

Beste antwoord door Stephan NS 25 februari 2014, 09:19

Beste Aartw,

De redenen die Hans aanvoert kloppen inderdaad, behalve natuurlijk het feit dat ik niet hoop dat je hierdoor je Keuzedagen wilt annuleren :)
Naast het feit dat het met de betalingen niet altijd in een dag rond kan zijn (lees hiervoor de terechte stappen die Hans geeft die doorlopen worden), hangt de ingangsdatum van je Keuzedagen af van de ingangsdatum van je abonnement.

De ingangsdatum van je abonnement is, zoals je aangeeft, 19 oktober. Dat houdt in dat je elke keer per de 19e van de maand Keuzedagen kunt krijgen.
Ik heb overigens de titel even gewijzigd naar "Levertijd Keuzedagen".

Met vriendelijke groet,

Stephan
Bekijk origineel

10 reacties

Beste Aart,

De Keuzedagen lopen altijd "synchroon" met de contractmaanden van je hoofdabonnement. Dat wil zeggen dat het inderdaad kan gebeuren dat je 5 weken dient te wachten voordat de Keuzedagen klaarstaan bij de kaartautomaat.

Desondanks bedankt voor je feedback en welkom op het forum!

Met vriendelijke groet,

Stephan
Stephan,

(mijn contractdatum van het dalurenabb. is 19 oktober)

ook februari heeft een dag ''19'' en ik heb besteld op 11 februari
dus wat je aangeeft is een onzin-antwoord.

NS kan gewoon niet leveren, geen performance.
Waarom zo'n boze toon?
Ik weet nog wel meer maanden die een dag "19" hebben, hoor.
Jij realiseert je niet dat sommige zaken een (administratieve) verwerkingstijd hebben.
En zou het ook zo kunnen zijn dat jij niet de enige klant bent?
Je vraagt de 11e aan; op welk tijdstip (misschien wel 's avonds).
Met een beetje geluk wordt jouw aanvraag de 12e al in behandeling genomen. Daar komen een aantal administratieve handelingen aan te pas (waarmee ik je niet zal vermoeien).
Dan staat de 14e de factuur op MijnNS zeg jij.
Dat is toch wel op een vrijdag.
Je mag gevoeglijk aannemen dat op diezelfde vrijdag een incasso-opdracht naar de bank is gestuurd.
Helaas, de banken verwerken geen betalingen in het weekend.
Dus dat zal pas op z'n vroegst op maandag door de bank verwerkt gaan worden. Als jij nou ook nog een rekening hebt bij een andere bank, komt er al gauw een extra dag bij om het betalingsverkeer tussen die 2 banken te regelen.
En ja, dan is het inmiddels al woensdag de 19e.
Een dag waarop NS - met een beetje geluk - de betaling binnenkrijgt.
Een betaling die - met die vele duizenden andere betalingen ook nog eerst verwerkt zal moeten worden.
En dan is het zo de 20e of 21e.
Dan is 19 februari inmiddels voorbij en zul je (noodgedwongen moeten wachten tot 19 maart.

Helaas, Aart, zo lopen zaken nou eenmaal.
Ook in zulke zaken is NS ook afhankelijk van externe factoren.

Waarom geven ze bij het aanvragen van abonnementen meteen al aan dat de ingangsdatum 10-14 dagen in de toekomst ligt?
Juist ja, door al die administratieve zaken die erbij komen kijken.
Zowel Klantenservice als ook Stephan van dit Serviceforum hebben getracht je dat uit te leggen.
Helaas lijk jij niet voor rede vatbaar.
Want een opmerking dat NS niet kan leveren raakt natuurlijk kant noch wal.
NS kan wel degelijk leveren, alleen ben jij het niet eens met de levertijd.
Ik hoop dat mijn uitleg je iets meer inzicht heeft gegeven.

Kun je je daarin nog altijd niet vinden, dan is het misschien het overwegen waard om jouw bestelling te annuleren. Vaak is het zo dat wanneer een leverancier niet op tijd levert, de consument de mogelijkheid heeft om - binnen bepaalde (wettelijke) regels - de bestelling c.q. overeenkomst te annuleren.
Of dat in de praktijk haalbaar is, is natuurlijk maar zeer de vraag.
Naar mijn mening zal dat niet mogelijk zijn, omdat NS volledig aan de in haar voorwaarden gestelde leveringsvoorwaarden voldoet.
Maar het is natuurlijk altijd te proberen, nietwaar.

Om te voorkomen je je straks nog zo druk maakt dat je er een maagzweer of hartinfarct aan overhoud nog één opmerking (en misschien weet je dat al).:
Bij bestelling van keuzedagen tijdens de loop van het bijbehorende abonnement worden de keuzedagen doorgaans naar rato geleverd.. Over de reeds verstreken maanden zul je naar alle waarschijnlijkheid geen keuzedagen meer krijgen. Alleen over de resterende maanden vanaf 19 maart tot 19 oktober.
Pas bij verlenging van je abonnement per 19 oktober krijg het volle aantal dagen.

En voor je een reactie schrijft, beste Aart, tel eerst even tot 10 (tot 100 mag ook). Dan houden we het misschien een beetje gezellig (zonder hatelijke en beledigende antwoorden).

Vriendelijke groet,

Hans

Aanvraag
11 februari 2014 10:18
onderwerp: Bevestiging wijziging NS-abonnement (Referentienummer: 7436429)
verzonden door: ns.nl

een dinsdag( morgen)

>> De incasso zal ongeveer zes dagen na het activeren van de wijziging plaatsvinden van rekeningnummer

Dus de rekening staat klaar op de 14de maar de incasso vindt achteraf plaats, na activeren.

Kortom, op de 14de is mijn verzoek al verwerkt.
En kan dus makkelijk de 19de Februari ingaan. Ondanks het weekend ertussen.

Tijd voor een tito-project (today in - today out)

Beste Aartw,

De redenen die Hans aanvoert kloppen inderdaad, behalve natuurlijk het feit dat ik niet hoop dat je hierdoor je Keuzedagen wilt annuleren :)
Naast het feit dat het met de betalingen niet altijd in een dag rond kan zijn (lees hiervoor de terechte stappen die Hans geeft die doorlopen worden), hangt de ingangsdatum van je Keuzedagen af van de ingangsdatum van je abonnement.

De ingangsdatum van je abonnement is, zoals je aangeeft, 19 oktober. Dat houdt in dat je elke keer per de 19e van de maand Keuzedagen kunt krijgen.
Ik heb overigens de titel even gewijzigd naar "Levertijd Keuzedagen".

Met vriendelijke groet,

Stephan
Het is echt niet te geloven
er heerst bij jullie geen 'sense of urgency' over dit traject,
het is allemaal heel normaal dat het zo lang duurt, logisch toch dat je 5 weken moet wachten, etc.
Zoals al eerder aangegeven had het m.i. ook op 19 februari in kunnen gaan, bestelling is van 8 dagen (6 werkdagen) daarvoor. Zegt het 'Ideal' betalingssysteem U iets?
De cultuur van een monopolistisch semi-staatsbedrijf hangt er nog steeds rond.

en dan wordt de kop van MIJN BERICHT ook nog eens aangepast?
Onwelgevallige teksten worden weggemodereerd zoals in andere landen ook wel gebeurt?
Beste Aartw,

We hebben de titel aangepast om het makkelijker vindbaar te maken wanneer er wordt gezocht op een onderwerp.
Dit doen we dus vaker zodat onderwerpen beter te vinden zijn op het forum.
Het systeem geeft dus aan dat jouw keuzedagen ingaan op 19-03-2014. De reden (van technische aard) Stephan al uitgelegd.
Desalniettemin hoop ik dat je veel plezier gaat beleven aan de keuzedagen.

Met een vriendelijke groet,

Jan
Allemaal mensen van de NS die reageren, blijkbaar wordt het forum goed in de gaten gehouden om onrust te dempen.
En geen van allen zegt iets in de trant van '' ja inderdaad dat is wel lang 5 weken" maar nee, het is logisch, technisch, kan niet anders, etc. etc.
Nietszeggend dus.

Heren, 5 weken is te lang!
Als U bij BOL.com een boek bestelt en 5 weken moet wachten dan is het met een muisbeweging naar een andere winkel en daar bestellen.
Bij gratie van het NS-staatsmonopolie kan ik niet anders dan het onderspit delven.
Russische toestanden.
Allemaal mensen van de NS die reageren, blijkbaar wordt het forum goed in de gaten gehouden om onrust te dempen.

Ik wil je er graag op attent maken dat ik niet in dienst ben van NS, noch aandelen bezit en in zoverre slechts iets met dat bedrijf te maken heb dat ik af en toe van hun diensten gebruik maak.

Ik voel me geheel vrij en zeker niet aangesproken door uw aanmatigende houding en toon.
Als u een uitleg krijgt over de gang van zaken en u noemt dat "nietszeggend". dan zegt dat meer over u dan over de moderatoren op dit forum.
Gelukkig levet Bol aan uw kennelijk binnen 24 uur. Snel daar een boek bestellen over begrijpend lezen zou misschien niet eens een gekke keus zijn.
Misschien ook een mooie gelegenheid om de tijd tot 19 maart te doden.

Beste Forummers,

Zouden jullie iets inhoudelijker op elkaar willen reageren :? Bedankt alvast!

Ik vind het vervelend te lezen dat je de leveringstermijn van de Keuzedagen te lang vindt aartw. Via onze webshop kun je een abonnement binnen 24 uur bestellen, indien je in bezit bent van een OV-chipkaart (om even een vergelijking te maken met BOL.com). Door meerdere oorzaken (betaling en synchroon lopen met je contract) duurt de levering van de Keuzedagen bij jouw abonnement langer. Wij kunnen deze termijn helaas niet voor je aanpassen. Ik hoop dat je - wanneer je je Keuzedagen ontvangt - toch veel reisplezier zult beleven met NS.

Vriendelijke groet,

Femke

Reageer