beantwoord

Losse 'kaartjes' kopen

Ik heb een jaartrajectkaart, maar gemiddeld 2x pw moet ik verder dan het gebruikelijke eindstation. Hiervoor waren eens heel handig de (papieren) 5-rittenkaartjes, die ik stempelde bij vertrek. Op een gegeven moment bestonden die opeens niet meer, maar kon je nog wel enkele ongedateerde kaartjes tegelijk kopen. Het laatste jaar kon dat ook niet meer, maar kocht ik het kaartje 1 of 2 dagen tevoren.
In het geweldige kaartjesloze tijdperk, moet ik 's ochtends voor ik vertrek in de rij staan voor de enige automaat waar dit kan. Een dag tevoren kopen kan ook niet. En het is best een gedoe, omdat ik elke keer het vertrekstation moet aanpassen. Oftewel 4 veranderingen die elke keer verslechteringen bleken.....
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 July 2014, 12:44

Bekijk origineel

15 reacties

Wellicht biedt het e-ticket een uitkomst, dat is als trajectkaarthouder nog wel met korting te verkrijgen op https://www.ns.nl/eticket/ticket
Hallo Rensdeforens, theofiel geeft hier een goede optie. Je kunt nog wel gebruik maken van het E-ticket, deze kun je van te voren aanschaffen. Groet, Marjan.
Bedankt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het meteen proberen 🙂
Volgens de toelichting zou het met korting moeten kunnen, maar ik zie alleen de optie ' aantal normaal tarief' en geen mogelijkheid hier korting te kiezen. Toen heb ik via mijn ns ingelogd, maar daar zag ik ook geen mogelijkheid een e-ticket te kopen....
Om een e-ticket te kopen met korting die geldig is in combinatie met een jaartrajectabonnement plant u de reis met de NS-reisplanner. Dan klikt u rechtsboven op 'koop kaartje'.

In het volgende scherm kiest u onder 'Ik ga bestellen' voor 'Enkele reis Jaartraject/Grensabo' of voor 'Dagretour Jaartraject/Grensabo' en dan onder 'Details van mijn bestelling' de gewenste klasse en het aantal e-tickets met korting (vermoedelijk 1). De rest van het bestelproces zou zichzelf moeten wijzen.
In die link die ik hierboven gaf zie ik ook meteen de opties:
-Enkele reis Jaartraject/Grensabo .
-Dagretour Jaartraject/Grensabo
Ik denk dat de verwarring was dat het vakje 'aantal met korting' pas verschijnt nadat je een van die twee opties hebt gekozen.
Ha Theofiel,
Nu is het wel gelukt. Stom, ik had voor de enkele reis gekozen en de optie eronder met jaartrajectkaart over het hoofd gezien, waarschijnlijk omdat dat grensabo me niets zei. Bedankt voor de hulp! Ik ga het ook nog een keer proberen via de NS-reisplanner, omdat ik die altijd weet te vinden.
Wat een slimme uitvinding, dit forum! 😃 want de klantenservice is voor mij onbereikbaar. Er staat overal alleen een 0900 nummer dat ik nIet kan bellen vanaf mijn werk en mailen vind ik sowieso veel handiger.
Fijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt rensdeforens!
Mocht je meer vragen hebben in de toekomst, stel ze vooral via dit forum. 🙂
Dat heb ik eigenlijk wel : volgend jaar gaat 9 maanden de Velsertunnel (voor auto's) dicht. Zou het geen geweldig idee zijn om dan de oude sneltrein den haag-alkmaar (hoorn) in ere te herstellen. Dit zou vast meer automobilisten de trein in kunnen trekken. Ik zelf reis sinds die rechtstreekse verbinding is opgeheven alleen nog maar van Leiden naar Heemstede mrt de trein en neem verder de auto naar Beverwijk. Vele anderen die vroeger met mij van Leiden naar Beverwijk of verder reisden, gaan ook niet meer met de trein. Enerzijds omdat het een vreselijke overstap is in Haarlem die heel geregeld mis gaat. Anderzijds omdat je hetzij van Leiden naar Haarlem of van Haarlem naar Beverwijk met de stoptrein moet.
Reputatie 4
Badge
Ha Theofiel,
want de klantenservice is voor mij onbereikbaar. Er staat overal alleen een 0900 nummer dat ik nIet kan bellen vanaf mijn werk en mailen vind ik sowieso veel handiger.

Probeer de volgende keer dan 030-7515155, voorheen bedoeld voor mensen die geen 0900 konden bellen (maar natuurlijk toegankelijk voor iedereen), nu het standaardnummer.

En voor een mailtje kun je de chatbot vragen om een e-mailbericht te sturen.
Bedankt. Fijn om te weten. Maar desalniettemin vind ik dit forum ook heel handig! Ik krijg zo heel snel antwoord, perfect!:D
Bedankt voor je suggestie over de oude sneltrein Den Haag - Alkmaar rensdeforens. Wij monitoren de dienstregeling continu. Suggesties en tips zijn altijd welkom op dit Serviceforum en wij doen ons best deze intern onder de aandacht te brengen. Bedenk je alleen wel dat een dienstregeling in elkaar zetten enorm lastig is. In dit filmpje kun je goed zien hoe ingewikkeld het is om elk jaar een dienstregeling te ontwerpen waarmee zoveel mogelijk reizigers tevreden zijn.
Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp heel goed dat het lastig is een dienstregeling in elkaar te zetten, maar deze trein werd altijd erg gewaardeerd en had heel weinig vertraging.
Monitoren is in dit geval niet voldoende, omdat de sluiting van de Velsertunnel in de toekomst ligt. Het zou juist een hele slimme proaktieve actie zijn!
Bedankt voor het doorgeven. We stellen het altijd heel erg op prijs wanneer reizigers met ons meedenken.

Reageer