beantwoord

maandag heb ik een vrijekeuze dag opgenomen toch wordt er van mijn o.v geld afgeschreven wat heb ik

• 4 maart 2014
  • 5 reacties
  • 380 Bekeken

maandag heb ik een vrije keuze dag opgenomen toch wordt er geld van mijn o.v afgeschreven wat heb ik fout gedaan
icon

Beste antwoord door Loes 4 maart 2014, 10:10

Keuzedagen zijn niet geldig op maandagen. Ze zijn over het algemeen alleen geldig op dinsdag, woensdag en donderdag vóór 6.30 uur en vanaf 9.00 uur (dus ook in de avondspits) en In het weekend de hele dag, ook vóór 9.00 uur. Dat staat toch echt overduidelijk in de voorwaarden. Beter lezen dus!
Ook al heb ik hem dan op mijn o.v. geladen blijft de keuzedag dan geldig? want dat staat nergens maar dan ook nergens

De keuzedag is nog steeds geldig, alleen als je nu gaat inchecken bij de trein op een moment dat er met een keuzedag gereisd mag worden, zal deze gekozen worden. Ik weet niet welk abonnement u heeft, maar als u een oud Voordeeluren abonnement heeft, kunt u de tijd gewoon reizen op een papieren kortingskaartje. Het is helaas niet mogelijk de keuzedag van uw OV-chipkaart te halen. Maar hij heeft nog steeds zijn geldigheid, zolang u maar niet in- of uitcheckt en pas op de dag dat doet nu u hem wel wil gebruiken.
Bekijk origineel

5 reacties

Keuzedagen zijn niet geldig op maandagen. Ze zijn over het algemeen alleen geldig op dinsdag, woensdag en donderdag vóór 6.30 uur en vanaf 9.00 uur (dus ook in de avondspits) en In het weekend de hele dag, ook vóór 9.00 uur. Dat staat toch echt overduidelijk in de voorwaarden. Beter lezen dus!
Ook al heb ik hem dan op mijn o.v. geladen blijft de keuzedag dan geldig? want dat staat nergens maar dan ook nergens

De keuzedag is nog steeds geldig, alleen als je nu gaat inchecken bij de trein op een moment dat er met een keuzedag gereisd mag worden, zal deze gekozen worden. Ik weet niet welk abonnement u heeft, maar als u een oud Voordeeluren abonnement heeft, kunt u de tijd gewoon reizen op een papieren kortingskaartje. Het is helaas niet mogelijk de keuzedag van uw OV-chipkaart te halen. Maar hij heeft nog steeds zijn geldigheid, zolang u maar niet in- of uitcheckt en pas op de dag dat doet nu u hem wel wil gebruiken.
Overigens vervalt per 1 april a.s. de beperking dat je op maandag en vrijdag niet op een keuzedag mag reizen.
Vanaf 1 april mag je dus op alle dagen van de week, het hele jaar door.

Badge
Beste Christom,

Welkom op het forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. De keuzedag staat al op je OV-chipkaart en kan niet meer van de kaart afgehaald worden. De eerste keer dat je keuzedag ingecheckt kan worden, zal die gebruikt worden. Dus wat Loes schrijft klopt. Dankje Loes. Voor meer informatie, zie Keuzedag

Vriendelijke groet,

Leny

Reageer