beantwoord

machinist worden

• 15 december 2017
  • 12 reacties
  • 348 Bekeken

hoi allemaal ik wil later heel graag machinist worden ik ben nou 15 jaar oud en heb autisme ik zit op speciaal onderwijs en heb een kleine leerachterstand weten jullie wat mogelijk is
icon

Beste antwoord door Arnold NS 15 december 2017, 12:19

Hallo noudje treinfanaatje en welkom op het NS Forum!

Zoals Slidestops hier aangeeft en eerder ook al deed hier, is het een weg waar je hard voor moet werken en veel discipline van je zal eisen. Maar uiteindelijk is het niet per definitie een dood spoor als je er de juiste stappen voor doorloopt. Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Ik wil je niet gelijk uit de droom helpen, maar je krijgt een psychologische en medische keuring. De kans dat je met autisme daar door heen zal komen is helaas niet erg groot.
Hallo noudje treinfanaatje en welkom op het NS Forum!

Zoals Slidestops hier aangeeft en eerder ook al deed hier, is het een weg waar je hard voor moet werken en veel discipline van je zal eisen. Maar uiteindelijk is het niet per definitie een dood spoor als je er de juiste stappen voor doorloopt. Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?
Reputatie 2
Misschien dit linkje even bekijken
https://werkenbijns.nl/werkgebied/operatie/machinisten/

Noudje succes!
Reputatie 2
Dat is toch geen antwoord op zijn vraag jeetje.......
In het topic waar Arnold naar linkt wordt iets dieper ingegaan op de vraag 'machinist worden met autisme'. Daar wordt vervolgens ook doorverwezen naar de werkenbijns website. Ik zie niet in hoe het geen antwoord op de vraag van noudje treinfanaatje is.

Hallo,

Ik heb een kleine vraagje,

Kan jij een treinmachinist worden als jij een HAVO diploma heeft, en kan dat bij andere bedrijven dan de NS?

Dankjewel,

Jarod

Reputatie 5

Hallo,

Ik heb een kleine vraagje,

Kan jij een treinmachinist worden als jij een HAVO diploma heeft, en kan dat bij andere bedrijven dan de NS?

Dankjewel,

Jarod

Op werkenbijns.nl zie ik momenteel geen vacatures voor startende machinisten via interne opleiding, maar daar wordt wel doorverwezen naar een opleiding aan een aantal ROC's (met stage's bij NS). Dat is op MBO-3 niveau en daar mag je dus al met een kbl-diploma aan beginnen.

Reputatie 5

Ook bij Connexxion, Keolis en Veolia zie ik momenteel geen vacatures voor machinisten, dus voor info over eventuele vacatures met interne opleiding, zul je echt even op reactie vanuit NS moeten wachten.

Reputatie 7
Badge

Zover ik weet @Jarod Meijer zijn er op dit moment geen interne opleidingen meer voor machinist bij NS.  Als ik de trend zo volg denk ik zelfs dat deze er ook niet meer komt. 

Alle machinistenopleidingen lopen nu via het ROC en STC, wat indirect inhoud dat de opleiding alleen nog wordt gegeven an echt jonge mensen tussen de 18 een ongeveer 22 jaar. 

Ook al is de opleiding "maar" MBO, hij is voor velen erg zwaar geworden zo vernam ik, door een onlangs gewijzigd opleidingstraject.

Hallo Iedereen,

Ik heeft nog een vraagje!

Als jij een treinmachinist opleiding bij een andere plek doet, zeg Consolid, kan ik dan een treinmachinist bij NS worden zonder meer opleiding te doen.

Groetjes,

Jarod 😃🚄🚎🚎🚎🚎🚎🚅

Reputatie 7

Als je bijvoorbeeld via Consolid gaat leren/werken, moet je er rekening mee houden dat je aan een contract vastzit waarbij je minimaal een x aantal jaar voor hun moet blijven werken omdat ze de opleiding voor je betalen (tenzij je echt alleen de betaalde opleiding volgt). Je wordt opgeleid als machinist, maar voor goederenvervoer.

Kom je bij de NS in dienst dan zal je nog steeds een deel opleiding moeten doen (personen ipv goederenvervoer met andere regels, materieelbekenheid, wegbekendheid). En ook al doe je een opleiding, je hebt nooit een baangarantie en zult nog steeds moeten solliciteren op een vacature bij NS.

Reputatie 7
Badge

Mag natuurlijk geen reklame maken 😀, maar de beste externe machinistenopleidingen worden op dit moment gegeven door het ROC Amsterdam.

Reageer