mag ik mijn boete laten kwijtschelden?

  • 11 November 2021
  • 3 reacties
  • 427 Bekeken

Beste NS,

Ik heb een boete gekregen voor een ongeldig reisproduct. Ik heb een studentenreisproduct en ik reis niet zo vaak met de trein. Nu was mijn OV verlopen zonder dat ik dat doorhad. Toen werd ik gecontroleerd terwijl ik de indruk had dat ik ingecheckt was maar dat klopte dus niet. Eigenlijk mocht ik dus gratis reizen. Zou de boete nog kunnen worden kwijtgescholden?

Met vriendelijke groet,

 

Camiel Vanwersch


3 reacties

Badge +3

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Nu was mijn OV verlopen zonder dat ik dat doorhad. Toen werd ik gecontroleerd terwijl ik de indruk had dat ik ingecheckt was maar dat klopte dus niet.

Vreemd, want als je niet kunt inchecken kom je of niet door de poortjes en je krijgt bij een paaltje een duidelijk signaal. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt altijd proberen om de boete via de klantenservice te laten kwijtschelden. Schaf in ieder geval een nieuwe OV-chipkaart aan, ook voor reizen met de bus moet deze geldig zijn.

Reageer