beantwoord

Mag je met een gewoon Retourtje omreizen.

• 6 april 2015
  • 5 reacties
  • 1462 Bekeken

Reputatie 1
Beste Mensen,
Ik ga 7 mei naar Rotterdam Centraal.
Nu ga ik met mijn moeder en broertje.
De overstaptijd op Amsterdam Sloterdijk is wel erg krap vinden we.
Als we deze trein missen hebben we 3 uur reistijd.
Als we via Utrecht reizen dan hebben 2 uur en 36 minuten reistijd.
Maar mag dit wel, want ik heb natuurlijk geen dagretour.

Met vriendelijke groet,
Maico Zeeman
icon

Beste antwoord door Thom 6 april 2015, 11:30

Ik veronderstelde al dat u uit deze trein zou komen. Een overstap in Sloterdijk ligt voor de hand. Via Utrecht is niet toegestaan. Via Amsterdam Centraal weer wel maar dan is de aansluiting niet gunstiger als uw broertje wat meer tijd nodig heeft, er is dan ook aansluiting op treinen met toeslag

Normaal heeft u op Sloterdijk aansluiting om .17 en .47 maar als u die mist, zijn er treinen om 05. en 35 die ook zonder toeslag rechtstreeks naar Rotterdam gaan. U verliest dan ongeveer een kwartier maar in verband met uw broertje is dat wellicht beter. Het is in ieder geval handiger dan via Utrecht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U geeft uw vertrekstation niet aan maar als u om reist moet u die extra kilometers wel betalen. U kunt niet elke willekeurige route nemen. Kijk op de reisplanner en vul uw route in. Als omreizen via Utrecht niet wordt genoemd, dan mag het ook niet. Het kan mogelijk wel als u in Utrecht uitcheckt en weer inchekt naar Rotterdam maar dan wordt uw reis aanmerkelijk duurder.

Als een overstap wordt aangegeven, is die doorgaans te doen, mits u goed ter been bent en zonder grote drukte op het perron.

Voor dagretours van de Hema of aanverwant, geldt ook dat omreizen niet mag.
Beste Maico,
Als je op pad gaat met enkele reis, retour of op saldo dien je de kortste route te nemen. Dit is in kilometers en in tijd. De reisplanner geeft je route weer. Als hier een korte overstap op staat moet deze haalbaar zijn.
Reputatie 1
U geeft uw vertrekstation niet aan maar als u om reist moet u die extra kilometers wel betalen. U kunt niet elke willekeurige route nemen. Kijk op de reisplanner en vul uw route in. Als omreizen via Utrecht niet wordt genoemd, dan mag het ook niet. Het kan mogelijk wel als u in Utrecht uitcheckt en weer inchekt naar Rotterdam maar dan wordt uw reis aanmerkelijk duurder.

Als een overstap wordt aangegeven, is die doorgaans te doen, mits u goed ter been bent en zonder grote drukte op het perron.

Voor dagretours van de Hema of aanverwant, geldt ook dat omreizen niet mag.

Ik ga vanaf Den Helder, alleen de overstap met mijn broertje gaat meestal niet snel.
Reputatie 7
Badge +4
Ik veronderstelde al dat u uit deze trein zou komen. Een overstap in Sloterdijk ligt voor de hand. Via Utrecht is niet toegestaan. Via Amsterdam Centraal weer wel maar dan is de aansluiting niet gunstiger als uw broertje wat meer tijd nodig heeft, er is dan ook aansluiting op treinen met toeslag

Normaal heeft u op Sloterdijk aansluiting om .17 en .47 maar als u die mist, zijn er treinen om 05. en 35 die ook zonder toeslag rechtstreeks naar Rotterdam gaan. U verliest dan ongeveer een kwartier maar in verband met uw broertje is dat wellicht beter. Het is in ieder geval handiger dan via Utrecht.

Voor dergelijke gevallen bieden de uitgebreide opties van de reisplanner de mogelijkheid om een minimale overstaptijd aan te geven. In dit geval leidt dat echter niet tot de route via Utrecht, omdat de reis met een langere overstap in Sloterdijk (van 23 minuten) slechts 2:34 duurt (geen 3 uur) en daarmee nog altijd korter is dan de route via Utrecht.

Reageer