beantwoord

Marge bij IC Direct toeslag

• 26 februari 2018
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hai,

Ik vroeg me af of ik ook een toeslag nodig heb voor de IC Direct die om 18:57 van Rotterdam CS naar Amsterdam CS vertrekt. Bij de overige overgangen naar de daluren is er namelijk wel een marge van 5 minuten. De ICD rijdt op de dag dat ik mijn reis zou willen maken (2 maart) slechts twee keer in het uur.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 28 februari 2018, 12:48

Er is inderdaad sprake van een marge van 5 minuten, altijd in het voordeel van de reiziger.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Goedemiddag!

NS is niet helemaal duidelijk over binnen welke tijden precies toeslag dient te worden betaald, er schijnt zelfs verschil te zijn tussen opstappen in Breda en opstappen in Rotterdam voor één en dezelfde trein naar Amsterdam. :?

De meest betrouwbare bron is de Reisplanner, daarin staat aangegeven of uw ICd wel of geen betaalde toeslag vereist. Tip: als u de trein van 18.57 wilt halen, check dan (indien mogelijk) pas om 18.55 (volgens de tijd op het paaltje) in bij het toeslagpaaltje. Het kan nooit kwaad 😉
Badge +3
Hou je kaart om 18:56 bij de toeslagzuil en je weet het. In principe wordt er na 19:00 toeslag € 0,- geladen dus als die marge er is heb je geluk. En anders zou je toch toeslag nodig hebben, dus moest je die sowieso laden. Laat het vooral ook even hier weten.
Reputatie 5
Badge
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb een E-ticket dus toeslag laden is wat lastig. ;)

EDIT: Aan de reisplanner heb je ook niet zoveel omdat daar de trein van 19:30 ook nog met toeslag staat.
Badge +3
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb een E-ticket dus toeslag laden is wat lastig. ;)

EDIT: Aan de reisplanner heb je ook niet zoveel omdat daar de trein van 19:30 ook nog met toeslag staat.

Als je toevallig ook een (anonieme of persoonlijke) chipkaart hebt kan de toeslag daar ook op. Of misschien kan je een anonieme kaart van iemand lenen?

En ja, de planner is nogal van slag. Gisteren stond er voor vandaag rond 17:00 nog toeslag € 2,40 maar na 18:00 was het al toeslag onbekend voor de rest van de dag, terwijl de toeslag dus tot 19:00 is en daarna toeslagvrij :?
Badge +3
Ik vind overigens mijn 'beste antwoord' niet terecht, tenzij GroeneRuiter dat zelf gemarkeerd heeft en de toeslag (van € 0,00 oftewel € 2,40) geladen heeft op een ov-chipkaart (vanwege e-ticket en niet duidelijk wat de marge is).

Bij een ICd van 18:57 zal je niet snel controle krijgen voor 19:00 maar zonder marge (voor die toeslag) zal je die met een e-ticket toch ergens geldig moeten regelen of zou overbodig moeten zijn!

Waar kom je vandaan en hoe laat ging deze trein? Kan nogal schelen...

Gelukkig gaan controleurs er nogal coulant mee om, want tijd voor een UVB schrijven is eigenlijk niet de moeite, toch?

18:57 uit Rotterdam vertrokken, dus stap maar in, blijf lekker zitten en goede reis!

Hem (Armand) vaak in mijn taxi gehad vroeger!

Naar het Mickelersplein graag, beste chauffeur!
Oh, naar huis dus. Herman/Armand?
Ja, dat ongeveer..
Mag ik roken?
Jij wel!

*Waarom deze reactie? Omdat ik 20 juni jarig ben, en hem (Armand) mis.. Oh, en 6 biertjes op heb met de wekker op 7:00
Het zou ook wel fijn zijn dat een moderator even aangeeft of die 5 minuten marge ook geldt voor de toeslag.
Er is inderdaad sprake van een marge van 5 minuten, altijd in het voordeel van de reiziger.
Ok dat is dan duidelijk, dank je !!

Reageer