beantwoord

Meenemen van de hond

• 27 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 397 Bekeken

Stel je woont in een plaats waar de NS niet komt. Het treinverkeer geschiedt door een regiovervoerder in dit geval "Veolia". Er is dus geen NS. loket of dergelijke op dit station en de mogelijkheid is niet aanwezig om een vervoersbiljet te kopen voor je hond.
Je bent dus genoodzaakt, zo gauw je op een station komt waar de NS zetelt een kaartje voorde hond te kopen. Hiervoor moet je naar het loket lopen en mis je je aansluiting.
VRAAG: Waarom kan ik niet een vervoersbewijs voor mijn huisdier on-line kopen??
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 11:32

Hoi Sissy-Theo. Welkom op het forum!

Een Dagkaart hond is te koop als eenmalige chipkaart zonder toeslag bij:
•de NS-kaartautomaat;
•de NS-servicebalie;
•alle overige verkooppunten van NS;
•de meeste automaten op de stations van de overige vervoerders.

In jouw geval wil ik je inderdaad vragen om te checken of je het vervoerbewijs bij de kaartautomaat op Kerkrade aan te schaffen is. Dit zou wel het geval moeten zijn. Ik hoor het graag!
Bekijk origineel

Vervoersbewijs voor huisdier on-line

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is niet zo dat er op een station met een andere vervoerder 'dus' geen NS-automaat aanwezig is. Vaak is dat wel het geval en kunt u gewoon uw hondenkaartje kopen. Het zijn de overige vervoersbewijzen of kaartjes, ik meen links onderaan uit mijn blote hoofd, waar u moet kijken. Dan kunt u waarschijnlijk een dagkaart hond of fiets kopen.
Het is niet zo dat er op een station met een andere vervoerder 'dus' geen NS-automaat aanwezig is. Vaak is dat wel het geval en kunt u gewoon uw hondenkaartje kopen.

Er is inderdaad een NS automaat aanwezig maar die geeft geen "hondenvervoersbewijs".
Indien ik reis van Kerkrade naar Heerlen (alleen mogelijk met Veolia) en ik moet in Heerlen overstappen op de trein richting het Noorden, moet ik eerst naar het loket lopen en een vervoersbewijs kopen voor mijn hond. Ik mis dan de aansluiting want ik heb maar 3 minuten tot mijn beschikking en ik moet ook nog in- en uitchecken!
Reputatie 7
Badge +4
Is die optie op het NS-automaat in Kerkrade er ook niet onder overige vervoersbewijzen? Dat is merkwaardig. Daarmee kunt u normaal een vervoersbewijs voor uw fiets of huisdier kopen.

Een online hondenkaartje is niet waterdicht. Een hond kan en hoeft zich uiteraard niet te identificeren maar daardoor zou wel de hele Kerkraadse hondenclub met een hond kunnen reizen omdat je e-tickets onbeperkt kunt afdrukken. Het zal in de praktijk wel wat meevallen. 😃
Voor zover bekend bij mij: NIET. Zal het eens checken morgen voor alle zekerheid.
Hoi Sissy-Theo. Welkom op het forum!

Een Dagkaart hond is te koop als eenmalige chipkaart zonder toeslag bij:
•de NS-kaartautomaat;
•de NS-servicebalie;
•alle overige verkooppunten van NS;
•de meeste automaten op de stations van de overige vervoerders.

In jouw geval wil ik je inderdaad vragen om te checken of je het vervoerbewijs bij de kaartautomaat op Kerkrade aan te schaffen is. Dit zou wel het geval moeten zijn. Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +4
Voor zover bekend bij mij: NIET. Zal het eens checken morgen voor alle zekerheid.

Ik zou daar in uw geval even naar kijken. Dan is uw probleem waarschijnlijk opgelost.
Reputatie 1
Badge
Op ALLE stations die Veolia bedient in ZuidlImburg staan tenminste 2 automaten, beide helaas geel.
Een van NS-de grotere, met bolle voorkant-zoals boven.
EN een nieuw kleiner type van veolia, waar je enkel met bankpas kan betalen en die enkel Veolia-tiketjes uitgeeft, die op rare getallen eindigen-vandaar ook geen cash. Niet zo frequente reizigers-of de grote moot die het toch niks interesseert- zien amper het verschil daartussen.
PS; de automaten die NS recent opstelt binnen opeens afgesloten stations zijn vrijwel identiek aan die van veolia.
OP de stations waar ook nog dat EUregio treintje naar Aken stopt, ook nog een Duitse van het AVV.
Op ALLE stations die Veolia bedient in ZuidlImburg staan tenminste 2 automaten, beide helaas geel.

Als dit document nog correct is, is dat niet het geval.
Ik ben bij het station in Kerkrade geweest. Helaas kon ik het scherm niet lezen vanwege de zonnestand. Moet nog eens gaat als het ander weer is.
Ik ben bij het station in Kerkrade geweest. Helaas kon ik het scherm niet lezen vanwege de zonnestand. Moet nog eens gaat als het ander weer is.
Heden - vrijdag de 13e - heb ik geconstateerd, dat er inderdaad een reisbiljet voor de hond verkrijgbaar is aan de automaat van de NS op het station Kerkrade-Centrum.
Hiermee is mijn probleem opgelost. Wanneer is het mogelijk dit vervoerbewijs on-line te kopen?
Reputatie 7
Badge +4
Is niet bekend en NS kondigt dat doorgaans ook niet aan. Ik vraag me af of het er wel komt. E-tickets zijn op naam voor mensen maar de kans op fraude met een hondenbiljet is niet groot.

Maar u heeft zoals verwacht de mogelijkheid in Kerkrade.
Klopt e-tickets zijn op naam. De hond kan de naam krijgen van de eigenaar of van degene met wie hij reist.
Waarom Niet?
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat de vraag gering zal zijn.
Waarop baseer je dat? Ik zou jet niet weten of de vraag gering zal zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Het aantal mensen dat met e-tickets reist is al niet groot en vaak zijn dit ook nog actiekaartjes of vervoersbewijzen naar het buitenland. Als het gaat om reizen met e-tickets als vervanging van de incheck of een kaartje uit de automaat gaat het in verhouding om kleine aantallen. Weinig mensen reizen met een hond dus het zou mogelijk voor u handig zijn maar het gaat niet voor zoveel mensen op. Een dagkaart hond pak je sneller uit het automaat dan de tijd die het kost een e-ticket te kopen en af te drukken. Bovendien geldt er geen prijsnadeel. Het kan dus nooit om grote aantallen gaan. NS denkt natuurlijk wel in die termen.
Met jouw zienswijze en antwoord kan ik mee leven!

Reageer