Meerdere klachten/opmerkingen

• 12 juli 2015
  • 3 reacties
  • 349 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Vervangend vervoer
Naast de gebruikelijke ellende van buschauffeurs die zelf hun routes zoeken en mede daardoor niet aan de rijtijden kunnen voldoen. (gevolg half uur vertraging), die geen idee hebben op welke tijden en tot hoe laat de bussen rijden en ook niets weten over in/uitchechen kwam ik gisterochtend tegen het middaguur een ander probleem tegen.
Ondanks dat het al zo'n 4 uur na start dienstregeling was waren in Zaltbommel alle poortjes gesloten en zelfs met linten afgezet. Er was geen mobiele chippaal aanwezig waardoor aankomende busreizigers die, zoals het hoort, nog ingecheckt waren niet konden uitchecken en vertrekkende reizigers niet konden inchecken zonder onder de afzetlinten door te gaan, gevolg was dat niemand betaalde voor de busreis. Omdat mijn bus zoals gezegd te laat was had ik tijd om via de Info/SOS paal een poortje te laten openen. De medewerkster keek mee via de aanwezige camera's en snapte direct wat het probleem was maar kon slechts 1 smal poortje open zetten.
Bij terugkomst om 11 uur 's avonds was er wel een chippaal aanwezig maar stond het poortje dat 's ochtends open was gezet nog steeds open terwijl die na plaatsing van de paal beter gesloten had kunnen worden.

Daarnaast was alle informatie met betrekking tot de stremming en het vervangende busvervoer opgehangen binnen de gesloten poortjes terwijl er buiten de poortjes een groot info bord is neergezet met nog meerdere lege plaatsen waar deze info in geplaatst had kunnen worden.

E-ticket
Hier lijken conducteurs nog altijd moeite mee te hebben. Bij de eerste controle werd er geen id-bewijs gevraagd dus had de conducteur net zo goed een serviceronde kunnen doen en toen ik een klein half uur later in dezelfde trein nog eens werd gecontroleerd werd er wel netjes om een id-bewijs met foto gevraagd maar verspilde de conductrice inkt door een stempel te zetten terwijl dat geen functie heeft op een e-ticket dat een oneindig aantal keer afgedrukt kan worden.

Informatievoorziening door conducteur
Een conducteur moest een zwartrijdster die niet ingecheckt was wegens saldotekort beboeten. Dit deed hij keurig totdat hij de vraag kreeg hoeveel saldo ze dan nodig had voor de terugreis. Daarbij beweerde hij dat dat 20 euro voor een anonieme kaart en 10 euro voor een persoonlijke was. Toen ik hem erop aansprak dat we niet in een Veolia trein zaten en dat het dus helemaal niet afhankelijk is van het kaarttype maar van het reisproduct waarmee ingecheckt wordt en dat je bovendien 4 euro rood mag staan beet hij me toe dat ik me er niet mee moest bemoeien.

3 reacties

Morgen komt hier ongetwijfeld iets onder te staan als:

"Hoi Gert-Jan G,

Wat vervelend om te horen dat jij zoveel klachten hebt over je reis. Hopelijk verloopt jouw volgende reis beter. Ik heb de titel veranderd en het topic verplaatst."

Dan heb je de keuze dat als antwoord te markeren, of te wachten tot de moderator dat zelf doet.
Reputatie 6
Je vergeet nog dat het openzetten van poortjes, het met linten afzetten van stations en het plaatsen van mobiele chippalen een ingewikkeld logistiek proces is, waardoor het wel eens niet helemaal optimaal verloopt. Hier zijn ook leuke filmpjes van.
Mijn broek zakt hier wel weer een beetje vanaf zeg pffff. Het enige waar ik nog wel het nut van inzie is de stempel op het e-ticket. Ik weet dan dat er controle heeft plaatsgevonden en dat mijn collega hem goed vond. Verder heeft het idd weinig meerwaarde.

Reageer