Meereiskorting niet berekend | NS Community
beantwoord

Meereiskorting niet berekend

  • 18 June 2022
  • 6 reacties
  • 468 Bekeken

Hallo,

 

Ik ging laatst met de trein naar Eindhoven en reisde met iemand met een studenten-ov. Daarom heb ik in mijn-NS samenreiskorting geactiveerd.

 

Op de factuur zie ik nu dat de samenreiskorting niet is berekend en dat ik het volle tarief moet betalen voor deze reis. 

Hoe kan dit? En kan ik dit nog (laten) corrigeren? 
 

Groeten Thomas 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 June 2022, 08:15

Bekijk origineel

6 reacties

Dag allen, 

Zojuist contact gehad met de klantenservice. Wegens een fout in het systeem is alsnog het voltarief berekend voor mijn reis, in plaats van daltarief. Dit wordt nu alsnog gecorrigeerd en verrekend bij mijn volgende factuur. 

Dank voor de reacties. 

Thomas. 

Badge +3

Heeft u het pas in de trein geactiveerd, dus na de incheck?  Dat zal niet werken. U moet eerst activeren en dan inchecken. Verder is samenreiskorting voor één rit, en een rit is van incheck tot uitcheck. Veel mensen denken dat Samenreiskorting een dag geldig is, maar dat is dus niet zo.

Dat eerste klopt, dus activeren (in de bevestigingsmail staat het tijdstip) en dan pas inchecken.

Maar bij NS Flex reis je met Samenreiskorting tot de volgende dag 04:00 (dus tijdig uit zetten als je niet meer samenreist).

Bij saldo abonnementen (activeren bij een kaartautomaat) vervalt Samenreiskorting 35 minuten na een uitcheck (en soms al bij een geldige daluren overstap naar een andere vervoerder, dus in zo’n geval liever 2x laden ook al reis je helemaal niet samen terug).

Reputatie 7
Badge +4

Ik ging laatst met de trein naar Eindhoven en reisde met iemand met een studenten-ov. Daarom heb ik in mijn-NS samenreiskorting geactiveerd.

Heeft u het pas in de trein geactiveerd, dus na de incheck?  Dat zal niet werken. U moet eerst activeren en dan inchecken. Verder is samenreiskorting voor één rit, en een rit is van incheck tot uitcheck. Veel mensen denken dat Samenreiskorting een dag geldig is, maar dat is dus niet zo.

 

Als u samenreiskorting op de kaart zet in het weekend en incheckt, moet het eigenlijk goed gaan.

Badge +3

Dan lijkt het erop dat er iets is misgegaan bij het activeren van Samenreiskorting.

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te kijken of de korting alsnog verleend kan worden. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Samenreiskorting is alleen geldig in de daluren. Preciezer: als in de daluren is ingecheckt. Is dat bij u het geval?

De treinreis was in het weekend, dus inderdaad in de daluren. 
 

Badge +3

Samenreiskorting is alleen geldig in de daluren. Preciezer: als in de daluren is ingecheckt. Is dat bij u het geval?

Reageer