beantwoord

meereiskorting zonder in te checken

• 9 juli 2015
  • 9 reacties
  • 259 Bekeken

Ik heb zelf studentreiskorting maar ik wil met een dagretour gaan reizen omdat het in het weekend is, hierbij moet ik een deel van het traject samen afleggen met mijn vriendin die helemaal geen korting heeft. kan ik haar toch de meereiskorting geven zonder dat ik zelf incheck? ik zal mijn OV zelf wel bij hebben
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 juli 2015, 21:17

Nee, je kunt niet van de voordelen van een abonnement profiteren als je zelf niet met dat abonnement reist.
Bekijk origineel

9 reacties

Nee, je kunt niet van de voordelen van een abonnement profiteren als je zelf niet met dat abonnement reist.
Staat het dagretour op naam of betreft het een eenmalige chipkaart?
Staat het dagretour op naam of betreft het een eenmalige chipkaart?

het dagretour staat op mijn naam, mijn OV zelf ook
Jammer, anders had je zelf op het gecombineerde traject met je abonnement kunnen reizen.
Maar je checkt niet in met die OV-chipkaart, dus dan kun je niet profiteren van de voordelen ervan.
Maar je checkt niet in met die OV-chipkaart, dus dan kun je niet profiteren van de voordelen ervan.
Tenzij het wordt gecombineerd met een internationaal treinticket.
Reputatie 1
Badge
Ik snap dit niet goed. ALS je in deze zomertijd met korting wil reizen, dan MOET je zelf op je sjipkaart/saldo reizen, gewone biljetten zijn er enkel nog aan volle prijs. En omdat elke student hier altijd klaagt over weinig geld (hoewel NL studenten tot de bestbetaalde ter wereld horen)............
Ik snap dit niet goed. ALS je in deze zomertijd met korting wil reizen, dan MOET je zelf op je sjipkaart/saldo reizen, gewone biljetten zijn er enkel nog aan volle prijs. En omdat elke student hier altijd klaagt over weinig geld (hoewel NL studenten tot de bestbetaalde ter wereld horen)............

als je meerderekeren een reis moet maken die met korting 25 euro kost(retour) en je met een aanbieding 3x dagretour kunt krijgen voor 33 euro. dan is het veel goedkoper om niet via saldo te reizen
Maar als je daarvoor kiest, mag je dus niemand met korting meenemen.

Reageer