beantwoord

meereisretour

• 17 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

mag ik vanuit Wezep naar Amsterdam op een meereisretour naar Den Haag

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 oktober 2019, 11:31

Nee. De reisplanner geeft namelijk geen routes van Wezep naar Den Haag die via Amsterdam gaan. Alle routes gaan na Amersfoort via Utrecht.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Nee. De reisplanner geeft namelijk geen routes van Wezep naar Den Haag die via Amsterdam gaan. Alle routes gaan na Amersfoort via Utrecht.

Goedemiddag AaltjeW en welkom bij de NS Community!

Wat Tochjo aangeeft is correct. Amsterdam ligt niet op de route voor een reis Wezep - Den Haag, dus met een ticket Wezep - Den Haag heb je geen geldig vervoerbewijs om in Amsterdam te komen.

Volgens mij kun je wel via Amsterdam Zuid.

Vanuit Wezep worden 2 routes gegeven in de reisplanner. 

Reputatie 4

Door de problemen met de bovenleiding tussen Schiphol en Leiden krijg je inderdaad momenteel alleen reizen via Utrecht/Gouda. Als er geen problemen op het spoor zijn echter ook via Zwolle/Amsterdam Zuid.

Dan zou je dus normaal gesproken ook van Wezep met dat kaartje naar Amsterdam Zuid mogen gaan.

Dus is nu eigenlijk alleen nog de vraag, wat er bij zulke ongeplande problemen toegestaan wordt.

Badge +3

Ik heb inderdaad de reismogelijkheid met een overstap in Zwolle op de intercity via Amsterdam Zuid over het hoofd gezien.

Ja, zolang je over Zwolle - Lelystad reist. De reisplanner geeft dit soms als snelste optie aan voor reizen naar Den Haag CS.

Het mag natuurlijk niet, maar het goedkoopste retourtje Zwolle-Amsterdam of Zwolle-Den Haag is een retourtje Nunspeet-Amsterdam of Nunspeet-Den Haag CS. Vanaf Nunspeet is reizen over Zwolle in sommige gevallen nog steeds het vlotst en het scheelt toch € 4,- op een retourtje. :joy:

Reageer