Meereisretour | NS Community
beantwoord

Meereisretour

  • 23 November 2022
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Ik wil samen met iemand gebruik maken van de meereiskorting. We hebben beiden een abonnement. Kan ik dan met mijn metgezel meereizen voor 9,95 en mijn metgezel met mij meereizen voor 9,95?

icon

Beste antwoord door Thom 23 November 2022, 18:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt niet meereizen met iemand met een andere meereiskaart. Wat u bedenkt, kan dus niet.  Eén van beiden reist met het abonnement en de ander mag met de meereiskaart. Het moet zelfs gewoon met een NS-abonnement worden gecombineerd. Let op de voorwaarden voor de meereiskaart. Meereizen is niet automatisch op dezelfde voorwaarden als die van de abonnementhouder.

 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, een meereiskaart is een aktiekaart en die vallen onder vervoersbewijzen waarmee een meereiskaart niet gecombineerd kan worden.

Maar wat is dan het leuke voordeel dat NS mij biedt als trouwe klant?! 

Badge +3

Maar wat is dan het leuke voordeel dat NS mij biedt als trouwe klant?! 

Het voordeel (voor NS) is dat jij iemand mee mag nemen die dan misschien ook wel trouwe klant wordt 😅 Heb trouwens niet het idee dat zulke acties veel nieuwe klanten opleveren, maar op zich is het wel goedkope reclame.

Reputatie 7
Badge +3

Het voordeel voor jou is dat je goedkoper iemand mee kan nemen waardoor je samen gezellig en voordeliger een dagje weg kan. En misschien wil die persoon wel het voordeel met jou delen of betaalt een kopje koffie of iets anders voor jou in ruil voor het voordelige dagretourticket. 

Reageer