beantwoord

meereisretour combineren met welk ander ticket?

• 27 juli 2019
  • 9 reacties
  • 432 Bekeken

Ik heb een mereisretour gekocht, maar kan ik hiermee met iemand meereizen die geen betalende Ov-kaart heeft? Zij heeft wel een OV-kaart, maar reist gratis met de trein.
icon

Beste antwoord door Momo 27 juli 2019, 12:43

Of een "Vrij" abonnement, zoals bv Weekend Vrij of Dal Vrij.
Wanneer iemand een dergelijk abonnement heeft dan kan de meereisretour gewoon gebruikt worden. De meereisretour is niet geldig wanneer de andere persoon met een actiekaartje reist.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge
Waar reist de andere reiziger dan wel mee ?
Reputatie 2
Misschien met een keuzedag?
Reputatie 7
Badge +3
Of een "Vrij" abonnement, zoals bv Weekend Vrij of Dal Vrij.
Wanneer iemand een dergelijk abonnement heeft dan kan de meereisretour gewoon gebruikt worden. De meereisretour is niet geldig wanneer de andere persoon met een actiekaartje reist.
Reputatie 7
Badge
Juist, vandaar mijn vraag 😀
Welkom bij de Community, rvanrijswijk1!

Zoals je ziet zijn we erg benieuwd om welk niet betalend abonnement het gaat.

Het studenten reisproduct misschien? Laat je me ook weten hoe je aan het meereisretour komt? Treinpakkers? Dan pak ik de voorwaarden erbij!

Ik heb de titel van dit topic trouwens wat uitgebreid.
Werkt het meereisretour met het studenten OV?
Badge +3
De verwarring zit een beetje in het gebruik van "gratis" in verband met het Studenten Reis Product. Het is niet gratis en reizigers in het bezit van een OV-studentenkaart zijn gewoon betalende klanten met een geldig vervoerbewijs.

Het meereisretour is uiteraard geldig wanneer je meereist met iemand die reist met een OV-studentenkaart.
Reputatie 7
Badge +3
"Gratis" wordt veelal gebruikt waarbij eigenlijk bedoeld wordt "zonder extra kosten".

Dat kan dan een Weekend Vrij, Dal Vrij, Altijd Vrij abonnement zijn, een keuzedag of Studenten Reis Product.

En met een Traject Vrij is dat alleen binnen je traject. Zo kon ik met mijn Traject Vrij De Vink - Delft "gratis" naar Den Haag Centraal (zo ben ik 2 of 3 jaar geleden op Oudejaarsdag even "gratis" heen en weer gegaan naar Den Haag om daar bij de oliebollenkraam appelflappen te halen die bij de 2 kramen bij mij in de buurt al op waren, ik stapte voor de terugreis weer in het zelfde stel als waar ik mee naar DH was gereisd).
Badge +3
Of om het officieel te maken: reizen met afgekocht reisrecht.

Reizen met NS is nooit gratis omdat er altijd iemand is die voor het vervoerbewijs betaalt. Alleen zwartrijden zonder betrapt te worden is gratis.

Reageer