Meereisretour en combitickets voorwaarden

• 18 januari 2020
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Badge +3

Via iemand op Twitter de vraag of een Meereisretour SPOOR geldig is als iemand anders al een combiticket (trein+toegang) voor de Vakantiebeurs heeft.

Da’s een NEE natuurlijk, maar in de voorwaarden van het Meereisretour staat…

Het Meereisretour mag gecombineerd worden met een abonnement, keuzedag of studenten OV en is ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket.

Da’s mooi, want laat dat combiticket toevallig een e-ticket zijn!

Verdere beperkingen: Niet in combinatie met een vervoerbewijs van HEMA, Kruidvat, Blokker, Albert Heijn, Jumbo of actiekaarten uit de Spoordeelwinkel.

Ook prima, want de vakantiebeurs tickets komen niet van de HEMA of zo… :joy:

Tip: Voeg toe “of andere actiekaartjes en trein/toegangskaartjes”. Denk aan concerten en Efteling en zo.

5 reacties

Reputatie 3

Volgens mij komen de combi tickets juist van de spoordeelwinkel. Dan staat het toch correct in de voorwaarden?

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/vakantiebeurs.html

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat dan om een reguliere e-ticket voor dezelfde prijs als een standaard los kaartje, bij NS besteld. Dat is tegen vol tarief, geen actiekaartje, dus daar mag het wel mee gecombineerd worden.

Met een combiticket is er nog steeds sprake van een actiekaartje en dan mag het dus in geen geval.

Nagenoeg alle actietickets zijn e-tickets maar met een e-ticket wordt niet altijd automatisch een actieticket bedoeld.

Badge +3

@loklok8 heeft gelijk, het is een Spoordeelwinkel actiekaartje dus ‘opgelost’ (in dit geval).

Concertkaartjes en zo erbij graag nog dan, als beperkende voorwaarde.

Reputatie 5

Blokker en JUmbo verkopen inmiddels al vele jaren geen NS-lokkertjes meer-en van HEMA weet ik het niet, nog wel begin 2019 maar mogelijk ziet de nieuwe eigenaar er ook geen heil meer in. Maar tenminste is supermarktketen DEEN niet genoemd-die zijn er na 1 rampzalig verlopen poging maar meteen mee gestopt. Aardig van de Jumbo is dat ze nu ook een met AHtoGo concurrende keten van die gemakswinkeltjes starten, waar het prijsnivo stuken lager ligt-cf voor 1,25 bvb. Ze zijn bijna allemaal net buiten stations-bvb Heerlen, den Haag HS, en een kleintje In de oude stadskant van Eindhvn.

Ach wat leuk toch die NS-hun eigen ontelbare bepalingen kunnen ze niet aktueel houden maar van de reiziger verwachten ze dat die alles weet en er naar handelt zonder hem/haar duidelijk te kunnen voorlichten.

Badge +3

Mijn laatste HEMA kaartje was 2017 of zo…

Toen kreeg je er nog een hele uitleg bij dat er een couponcode op je kassabonnetje stond die je dan moest ‘verzilveren’ bij de NS, en een printer moest hebben!

Ik voelde me ineens heel oud, alsof ik bij een apotheek stond waar voor een doosje paracetamol de medewerker de hele bijsluiter oplas qua mogelijke bijwerkingen. :joy:

Maar goed, e-tickets waren toen gloedjenieuw.. en liever goede uitleg dan spijt achteraf natuulijk (zoals nu nogal vaak voorbij komt).

Reageer