beantwoord

meereizen

• 7 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

krijg ik ook korting (ik ben 73 jaar) als ik met iemand meereis die een vrije reisdag kaart heeft? Zo ja, hoe moeten we dat doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 oktober 2015, 15:26

Ja, iemand die met een Keuzedag reist, mag anderen met korting meenemen op reis. Daarvoor moet u, op uw eigen OV-chipkaart, bij de automaat, voor vertrek (en voor de terugreis opnieuw) het product 'Samenreiskorting' laden.
Bekijk origineel

5 reacties

Ja, iemand die met een Keuzedag reist, mag anderen met korting meenemen op reis. Daarvoor moet u, op uw eigen OV-chipkaart, bij de automaat, voor vertrek (en voor de terugreis opnieuw) het product 'Samenreiskorting' laden.
Hoeveel korting krijg ik dan?
De korting bedraagt 40% gedurende de Voordeeluren (alles na 9:00 en in het weekend).
Dank voor de informatie!:
Reputatie 7
Badge +4
Even als aanvulling: het is ook mogelijk om de samenreiskorting twee keer op de kaart te zetten. Dan bent u zowel voor de heen- als de terugreis klaar.

Verder zijn er nogal wat meereiskaartjes verzonden. In oktober is het meereizen met iemand, ook die een keuzedag heeft, zelfs gratis mogelijk, Het kan daarmee ook als u geen ov-chipkaart heeft. Dan moet u wel beschikken over een dergelijk kaartje of er moet iemand zijn die hem aan u beschikbaar wil stellen, dat is wel zo.

Reageer