beantwoord

Meereizen in de daluren zonder kaart

• 10 april 2017
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Weet iemand hoe ik iemand kan laten mee reizen op mijn dal uren kaart die geen ov chipkaart heeft....
Voor mij de eerste keer namelijk
icon

Beste antwoord door Thom 10 april 2017, 12:59

Dat is helaas niet mogelijk. Als u iemand met korting mee wilt nemen, kan dat alleen als hij in het bezit is van een ov-chipkaart. Dat mag ook een anonieme chipkaart zijn. Alleen dan kan hij van samenreiskorting gebruik maken. Ik ga er van uit dat u een NS-abonnement heeft.
Uw medereiziger zet dan op het automaat samenreiskorting op zijn kaart en daarnaast voldoende saldo om zijn reis te kunnen betalen. Het minimumsaldo in het geval van samenreiskorting is tien euro, maar vaak is dat niet genoeg om bij het uitchecken de reis te betalen.

Let u er wel op dat uw medereiziger alleen korting krijgt als hij incheckt tijdens de spits.

http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is helaas niet mogelijk. Als u iemand met korting mee wilt nemen, kan dat alleen als hij in het bezit is van een ov-chipkaart. Dat mag ook een anonieme chipkaart zijn. Alleen dan kan hij van samenreiskorting gebruik maken. Ik ga er van uit dat u een NS-abonnement heeft.
Uw medereiziger zet dan op het automaat samenreiskorting op zijn kaart en daarnaast voldoende saldo om zijn reis te kunnen betalen. Het minimumsaldo in het geval van samenreiskorting is tien euro, maar vaak is dat niet genoeg om bij het uitchecken de reis te betalen.

Let u er wel op dat uw medereiziger alleen korting krijgt als hij incheckt tijdens de spits.

http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Welkom op het NS Serviceforum Meis-68. Het antwoord van Thom is correct. Samenreiskorting is alleen mogelijk wanneer de meereizer in het bezit is van een ov-chipkaart.
Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat je bedoelt tijdens de daluren
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt uiteraard gelijk! Mogelijk kan een moderator het nog even aanpassen, want het uur is om. Het laat weer eens zien hoe onpraktisch die maatregel is, maar dat terzijde.

Reageer