beantwoord

meereizen Kaart

• 17 december 2018
  • 6 reacties
  • 113 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Goedemiddag Meneer/Mevrouw,
Ik heb zelf een Businesskaart door mijn werk en ik kan altijd gratis reizen. vriend van mij zal naar Nederland op bezoek komen, en wij willen samen reizen, wat voor kaart kan hij kopen dan kan hij samen met mij reizen?

Met vriendelijke groet,

Aref
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 december 2018, 17:16

Als jullie gebruik willen maken van Samenreiskorting zal hij echter moeten reizen met een OV-chipkaart.
Dat is onjuist; Samenreiskorting is ook beschikbaar als e-ticket enkele reis of dagretour, met wel iets andere voorwaarden dan Samenreiskorting geladen als product op een OV-chipkaart.

Als de reizen in de komende weken gaan plaatsvinden, kan ook het Meereisretour van de Treinpakkers nog nuttig zijn.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Aref en welkom bij de NS Community!

Deze vriend kan in wezen gebruik maken van alle vervoerbewijzen die wij aanbieden zonder een abonnement. Als jullie gebruik willen maken van Samenreiskorting zal hij echter moeten reizen met een OV-chipkaart. Dat kan dan wel een anonieme OV-chipkaart zijn, die jij eventueel al voor hem kan aanschaffen.

Edit: Zoals hieronder gecorrigeerd door Tochjo is het tegenwoordig ook mogelijk om gebruik te maken van Samenreiskorting via een E-ticket!
Badge +3
Als jullie gebruik willen maken van Samenreiskorting zal hij echter moeten reizen met een OV-chipkaart.
Dat is onjuist; Samenreiskorting is ook beschikbaar als e-ticket enkele reis of dagretour, met wel iets andere voorwaarden dan Samenreiskorting geladen als product op een OV-chipkaart.

Als de reizen in de komende weken gaan plaatsvinden, kan ook het Meereisretour van de Treinpakkers nog nuttig zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan ook als e-ticket maar dan mag uw medereiziger zich tijdens de spits niet in de trein bevinden.

Edit: Oeps, Tochjo was sneller 😉
Kan tegenwoordig ook via een e-ticket, maar dan geldt de spits als harde grens.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_enkele_reis_daluren
Excuus, jullie hebben inderdaad gelijk, Samenreiskorting is tegenwoordig op meerdere manieren te gebruiken. Ik ben nog niet geheel gewend aan deze wijziging blijkt al wel. 🙂
@Tochjo Bedankt, ja hij zal volgende week komen 23 DEC

Reageer