beantwoord

Meereizen met 40% korting op een studentenreisproduct

• 26 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 19344 Bekeken

Mijn dochter krijgt vanaf 1 oktober haar studentenreisproduct. Ik las dat je dan 3 mensen kunt meenemen tegen 40% korting. Hoe regel je dat? Als de ander incheckt, wordt toch automatisch een gewone reis afgeboekt? Dus hoe kun je regelen dat de ander 40% korting krijgt, omdat hij met een student meereist??

Ben nog niet handig met de OV kaarten. Ik reisde "vroeger" altijd met een vooraf via internet geprint ticket.... Dank voor het antwoord.
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 augustus 2014, 20:54

Degenen die meereizen, moeten met de OV-chipkaart waarmee zij reizen, langs de automaat en aldaar Samenreiskorting activeren. De Samenreiskorting blijft actief op de kaart tot 35 minuten na het uitchecken. Check je binnen die tijd opnieuw in, dan blijft Samenreiskorting aan staan. Duurt het langer voor je incheckt, dan moet de Samenreiskorting opnieuw worden opgehaald in de automaat. Samenreiskorting is de hele dag geldig vanaf 9:00 en in het weekend de hele dag.
Bekijk origineel

3 reacties

Degenen die meereizen, moeten met de OV-chipkaart waarmee zij reizen, langs de automaat en aldaar Samenreiskorting activeren. De Samenreiskorting blijft actief op de kaart tot 35 minuten na het uitchecken. Check je binnen die tijd opnieuw in, dan blijft Samenreiskorting aan staan. Duurt het langer voor je incheckt, dan moet de Samenreiskorting opnieuw worden opgehaald in de automaat. Samenreiskorting is de hele dag geldig vanaf 9:00 en in het weekend de hele dag.

Dank u wel. Ben je dan ook gelijk ingecheckt of moet dat nog apart? Daar kwam ik niet helemaal uit.
Na het ophalen van Samenreiskorting, moet ook nog worden ingecheckt. (Anders zou men bij gesloten poortjes niet naar het perron kunnen gaan.)

Reageer