beantwoord

meereizen met iemand die een dalurenkaart heeft

• 10 november 2015
  • 5 reacties
  • 1031 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
als ik met iemand meereis die een dalurenkaart heeft hoe werkt dat met inchecken
icon

Beste antwoord door Brian NS 10 november 2015, 17:43

Beste Aboeki,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik zie dat Tochjo al de juiste link heeft gegeven, in de link zie je verdere uitleg over de samenreiskorting. Deze is doordeweeks geldig na 09.00 en in het weekend de gehele dag. De meereizende persoon moet dus een OV-chipkaart hebben.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
U moet op uw eigen OV-chipkaart bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting laden. Als u vervolgens in- en uitcheckt, betaalt u het kortingstarief. Van de samenreiskorting profiteren kan alleen als u met een OV-chipkaart reist. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Beste Aboeki,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik zie dat Tochjo al de juiste link heeft gegeven, in de link zie je verdere uitleg over de samenreiskorting. Deze is doordeweeks geldig na 09.00 en in het weekend de gehele dag. De meereizende persoon moet dus een OV-chipkaart hebben.
Vraag:
Vandaag voor € 29 een dalurenkorting voor mijn ov-chipkaart aangekocht voor actief va 1 januari as.
O.a mijn vrouw (ook 65+) kan dus gratis meeprofiteren, indien ze met samen met mij meereist. Indien ik reis is dat voor 90% samen met haar.
Kan ik dat voor het aankomende jaar in één keer actief maken op haar kaart of moet dat elke keer opnieuw op de kaartautomaat worden ingegeven, als ze meereist?
Reputatie 7
Badge +3
Dat moet ze helaas elke keer weer activeren bij de automaat, het is namelijk alleen dezelfde dag geldig. Je kunt het wel in één keer voor zowel de heen- als de terugreis activeren.
Mijn dank

Reageer