beantwoord

meereizen op kaart lukt niet

• 28 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 321 Bekeken

Op 24-08 en op 25-08 heb ik geprobeerd mijn zus en haar zoon op mijn ov-chipkaart te laten meereizen met korting. Thuis had ik al geoefend op deze handeling via jullie site. Helaas wat ik ook deed bij de automaat op Lammenschans/Leiden en de volgende dag terug op centraal station in Eindhoven, ik kon geen meereiskaartjes vinden. Uiteindelijk maar een gewoon kaartje genomen omdat onze trein op het punt van vertrekken stond. De conducteur in de trein zei dat dat niet meer kon dat met korting meereizen op de ov-chipkaart. Nu zie ik op deze site dat het wel nog bestaat.
Ik heb echt mijn best gedaan maar misschien door onervarenheid of omdat ik een beetje digibeet ben is het mij niet gelukt. Echter omdat het voor mij om best veel geld gaat wil ik u vragen mij de korting achteraf alsnog te geven. Het gaat om 2 keer twee kaartjes van 20,10 euro dus dat is 80,40 euro en daar dan 40% van.
Mijn kaartnummer is: ****

bij voorbaat hartelijk dank; Peter-Paul Heurkens
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 september 2017, 21:37

Ik heb Peter-Paul Heurkens via privébericht kunnen helpen en heb een deel van de extra kosten alsnog kunnen compenseren.

Voor de meelezers: Meereizen met iemand en gebruik maken van Samenreiskorting kan tegenwoordig enkel als je reist met een OV-chipkaart. Denk er daarbij ook aan dat de Samenreiskorting alleen geldig is tijdens de Daluren, ook al gebruikt de persoon met wie wordt meegereisd een abonnement wat tijdens de spits wel geldig is. Mocht er iets mis gaan met het gebruik hiervan, kun je altijd contact op nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Kaartjes met samenreiskorting of welke korting dan ook worden inderdaad niet meer verkocht. De samenreiskorting kan geladen worden op een OV-chipkaart. Uw zus en haar zoon hadden dus een OV-chipkaart moeten hebben.

http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Met_Samenreiskorting_met_iemand_meereizen.html

Uit privacyoverwegingen raad ik aan om uw persoonlijke gegevens uit uw bericht te verwijderen.
Hallo Peter-Paul Heurkens, welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend om te lezen dat het niet is gelukt met het gebruik maken van de Samenreiskorting. Zoals iMark echter al aangeeft verkopen we geen losse kaartjes meer met deze korting. Samenreiskorting kan tegenwoordig enkel gebruikt worden wanneer de samenreizers gebruik maken van een eigen OV-chipkaart.

Ik wil in dit geval alsnog graag even voor je kijken of we de extra kosten mogelijk kunnen compenseren. Daarvoor mag je mij een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, IBAN en de kaartnummers waar je zus en haar zoon mee hebben gereisd. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en dan via de knop 'Stuur bericht'.

Overigens heb ik het OV-chipkaartnummer en je e-mail adres uit je oorspronkelijke bericht verwijderd vanuit privacyoverwegingen. Dit is namelijk een openbaar forum.
Hallo Peter-Paul Heurkens, welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend om te lezen dat het niet is gelukt met het gebruik maken van de Samenreiskorting. Zoals iMark echter al aangeeft verkopen we geen losse kaartjes meer met med deze korting. Samenreiskorting kan tegenwoordig enkel gebruikt worden wanneer de samenreizers gebruik maken van een eigen OV-chipkaart.

Mijn familie woont in de USA en ze waren hier maar 10 dagen waarvan 5 dagen in Kassel (duitsland) is het dan niet wat veel werk en kosten om daarvoor eigen ov-chipkaarten aan te schaffen?

Ik wil in dit geval alsnog graag even voor je kijken of we de extra kosten mogelijk kunnen compenseren. Daarvoor mag je mij een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, IBAN en de kaartnummers waar je zus en haar zoon mee hebben gereisd. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en dan via de knop 'Stuur bericht'.

Overigens heb ik het OV-chipkaartnummer en je e-mail adres uit je oorspronkelijke bericht verwijderd vanuit privacyoverwegingen. Dit is namelijk een openbaar forum.
Badge +3
Mijn familie woont in de USA en ze waren hier maar 10 dagen waarvan 5 dagen in Kassel (duitsland) is het dan niet wat veel werk en kosten om daarvoor eigen ov-chipkaarten aan te schaffen?
Samenreiskorting kan ook op een anonieme OV-chipkaart geladen worden. U kunt dus anonieme OV-chipkaarten aanschaffen voor uw familie en die later weer gebruiken als anderen met u mee willen reizen. Anonieme OV-chipkaarten zijn vier tot vijf jaar geldig.

Hoewel er inderdaad een kleine investering voor nodig is, is het de enige mogelijkheid om van Samenreiskorting te kunnen profiteren.
Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting is tegenwoordig alleen nog geldig buiten de spitsuren en dat is in de middagspits alleen controleerbaar als er wordt ingecheckt. Dat gaat dus niet met een papieren kaartje.
Reputatie 7
Badge +3
Voor nu heeft u er niets meer aan, maar in dit soort gevalleen loont het om te kijken of er via een andere weg goedkope kaartjes te vinden zijn. Een overzicht hiervan is te vinden op http://www.treinreiziger.nl/category/treinkaartjes/

Zo is er bv een dagretour voor €19 bij de Spoordeelwinkel of wanneer je niet op dezelfde dag heen en terug reist 2 enkele reis kaartjes voor €20.50 bij Vakantieveilingen (dus €10.25 voor een enkele reis).

Zeker bij wat langere reizen zijn dit soort goedkope kaartjes vaak nog goedkoper dan met 40% samenreiskorting reizen, plus ze zijn geldig in de middagspits waar samenreiskorting dat niet is.
Ik heb Peter-Paul Heurkens via privébericht kunnen helpen en heb een deel van de extra kosten alsnog kunnen compenseren.

Voor de meelezers: Meereizen met iemand en gebruik maken van Samenreiskorting kan tegenwoordig enkel als je reist met een OV-chipkaart. Denk er daarbij ook aan dat de Samenreiskorting alleen geldig is tijdens de Daluren, ook al gebruikt de persoon met wie wordt meegereisd een abonnement wat tijdens de spits wel geldig is. Mocht er iets mis gaan met het gebruik hiervan, kun je altijd contact op nemen met onze Klantenservice.

Reageer