beantwoord

Met een 1e klas kaart in de 2e klas zitten

• 16 september 2017
  • 4 reacties
  • 2625 Bekeken

De omgekeerde vraag is al vaker voorbij gekomen. Het is mij duidelijk dat je niet zonder toestemming van de conducteur in de 1e klas mag zitten als je een 2e klas kaart hebt.

Mag andersom wel? Als je een 1e klas kaart hebt, mag je dan wel in de 2e klas zitten?

Het zit namelijk zo. Ik heb een zakelijk NS abonnement van mijn werkgever die ik niet voor een dag of tijdelijk kan omzetten naar 2e klas. En ik reis volgende week met iemand. En ik wil niet apart gaan zitten of hem op kosten jagen door hem te vragen 1e klas te gaan reizen. Ook een anonieme ov chipkaart kopen voor de 2e klas vind ik te ver gaan. Bovendien kost dat 7,50 en het verschil tussen 2e en 1e klas voor die reis is minder. Kortom, de goedkoopste oplossing is gewoon 1e klas inchecken en 2e klas zitten. Mag dit?
icon

Beste antwoord door markjan witte 16 september 2017, 09:17

ja dit mag, ik heb zelf een weekendvrij 1eklasabbonement en mijn vriendin reist vaak met kruidvat/etos/ah kaartjes deze zijn 2e klas. dan zit ik ook gewoon in de 2e klas.
Bekijk origineel

4 reacties

ja dit mag, ik heb zelf een weekendvrij 1eklasabbonement en mijn vriendin reist vaak met kruidvat/etos/ah kaartjes deze zijn 2e klas. dan zit ik ook gewoon in de 2e klas.
Reputatie 7
Badge +4
U mag met een eersteklaskaart gewoon in de tweede klas zitten.
Reputatie 5
Da's eigenlijk niet helemaal eerlijk he ? :D
De 2e klas zit al voller dan de 1e en op deze manier wordt de 1e klas nog leger en de 2e nog voller.
@Goner, ik vroeg ook niet of het eerlijk is of niet. Ik vroeg of het volgens de regels mag. En trouwens de 1e klas wordt niet leger als ik instap en in de 2e klas ga zitten. Alleen de 2e klas wordt voller.

Reageer