beantwoord

Met een E-ticket van de NS ingecheckt toch geld afgeschreven en

• 2 december 2016
  • 12 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb 29 november ingecheckt met een gekocht en uitgeprint NS ticket van 12,50 wat ik als klant mocht kopen.
Toevallig kijk in in mijn reisgegevens en zie tot mijn grote verbazing dat er naast mijn papieren e-ticket ook ingeckect is mijn mijn O.V. chipkaart, die ik in mijn jaszak had omdat ik ook nog gebruik moest maken van het openbaar vervoer. Dat is toch te gek dat dit kan gebeuren. Ook stond er dat ik bij Station Amstel niet uitgecheckt was, Dat is wel een heel duur ritjes. mensen jullie zijn gewaarschuwd.
icon

Beste antwoord door Louisa47 2 december 2016, 16:15

Ik bedankt iedereen voor het meedenken.
Het is opgelost door de klantenservice van de N.S. het geld wordt keurig terug gestort.
Goede dienstverlening, daarvoor een pluimpje!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dan kan het niet bij het inchecken in Eindhoven misgegaan zijn. Hoe kan MijnNS anders weten dat je op Amstel was? Je moet dus toch op de een of andere manier per ongeluk op Amstel ingecheckt hebben, lijkt me.
Ik ben vanaf station Amstel verder gereisd met de tram.
Bij de tramhalte heb ik pas opnieuw mijn o.v. kaart uit mijn jaszak gehaald omdat ik met een e-ticket per trein vanuit Eindhoven was gereisd.
Dat poortje van de GVB op het Amstelstationheb ik gezien, ik kon net mijn medereiziger er van behoeden om daar uit te checken met zijn O.V. chipkaart.
Reputatie 4
Goed om te horen dat het gelukt is!
Reputatie 4
@Louisa47: bent u vanaf station Amstel verder gereisd met de metro? In dat geval kan het zijn dat u per ongeluk heeft ingecheckt bij een NS-poortje of -zuil, in plaats van een GVB-poortje of -zuil. Dit komt vaak voor op station Amstel.
Ik bedankt iedereen voor het meedenken.
Het is opgelost door de klantenservice van de N.S. het geld wordt keurig terug gestort.
Goede dienstverlening, daarvoor een pluimpje!
Reputatie 6
Er zouden inmiddels specifieke hoesjes te koop zijn die de RFID blokkeren en dit soort ongelukjes onmogelijk maken. Ze zijn eigenlijk bedoeld om ervoor te zorgen, dat criminelen je bankpas niet leeghalen met 'contactloos betalen'.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien moet je dat eens proberen.

Loes heeft hier wel eens aangegeven, dat die poortjes verrassend sterk zijn en de transponder moeiteloos uitlezen, zelfs als de kaart eigenlijk al kapot is (en door de conducteur niet meer uit te lezen).
Vervelend dat er onterecht saldo is afgeschreven, Louisa.

Om dit zo snel mogelijk samen op te lossen kan je ons het beste even een bericht sturen via Twitter, Facebook, Live Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Als er inderdaad door ons teveel saldo is afgeschreven krijg je dit uiteraard terug.
Reputatie 3
Mijn OV-chipkaart heb ik niet uit automatisme uit mijn jaszak gehaald.
Het moet gebeurd zijn, bij de in-en uitcheck poortjes.

Ik denk dat u zich heeft vergist en heeft ingecheckt met de ov-chipkaart, vervolgens heeft u niet meer met de ov-chipkaart uitgecheckt en is het instaptarief afgeschreven.

U kunt even wachten tot dat een moderator reageert, deze zal met u mee kunnen kijken of adviseren om zelf even contact op te nemen met de klantenservice.

Hopelijk is het snel voor u opgelost.
Mijn openbare, zoals tram en busvervoer komen niet voor in mijn NS account.
Het gaat hier alleen om de trein.
Mijn OV-chipkaart heb ik niet uit automatisme uit mijn jaszak gehaald.
Het moet gebeurd zijn, bij de in-en uitcheck poortjes.
Reputatie 3
Welke reis en met welk vervoer heeft u precies gereisd?
U kunt met uw e-ticket per trein reizen. De afschrijving van de ov-chipkaart zal waarschijnlijk zijn voor het andere openbare vervoer waar u gebruik van maakte. U geeft aan dat uw ov-chipkaart in uw jaszak zat, het is zeer waarschijnlijk dat u dan ook de check-in heeft gemaakt en vervolgens niet meer heeft uitgecheckt, waarschijnlijk puur uit automatisme. Mocht er een onterechte afschrijving hebben plaats gevonden, dan kunt u, na onderzoek, uw geld terugkrijgen.
Ik hoop op een goede oplossing.

Reageer