beantwoord

Met een internationaal kaartje geen toeslag in de IC-Direct?

• 31 mei 2014
  • 6 reacties
  • 964 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 18066 reacties
In de Beneluxtrein, vlak voor Rotterdam, riep de conducteur om dat de IC Direct gereed stond en ik mee mocht met een toeslag of een internationaal kaartje. Dat laatste was me niet bekend, het eerste wel. Ik heb een internationaal kaartje maar vraag me af of dit klopt. Ik zie het niet zo 1,2,3. Of is de conducteur in de war?
icon

Beste antwoord door wouter15 1 juni 2014, 16:00

Aldus NSHispeed: Voor het reizen met de Intercity direct is een toeslag verplicht op het traject Schiphol - Rotterdam. De kosten hiervoor vindt u op de pagina tarieven. Op de trajecten Amsterdam - Schiphol en Rotterdam - Breda kunt u reizen zonder Intercity direct Toeslag. U kunt daar met uw NS-vervoerbewijs in de Intercity direct stappen. Ook als u een ticket voor Intercity Brussel heeft dan hoeft u in de Intercity direct geen toeslag te betalen.

Je hoeft dus met een kaartje voor de Intercity Brussel geen toeslag voor de Intercity Direct te betalen.

Hopelijk ben je hier voldoende mee geïnformeerd.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Goeie vraag! Toen de Fyra nog reed kon je inderdaad met een internationaal vervoersbewijs zonder toeslag mee, maar nu zie ik dit niet meer op de site staan. Denk dus dat dit sinds de komst van ICd veranderd is en de conducteur in de war was.
Reputatie 1
Aldus NSHispeed: Voor het reizen met de Intercity direct is een toeslag verplicht op het traject Schiphol - Rotterdam. De kosten hiervoor vindt u op de pagina tarieven. Op de trajecten Amsterdam - Schiphol en Rotterdam - Breda kunt u reizen zonder Intercity direct Toeslag. U kunt daar met uw NS-vervoerbewijs in de Intercity direct stappen. Ook als u een ticket voor Intercity Brussel heeft dan hoeft u in de Intercity direct geen toeslag te betalen.

Je hoeft dus met een kaartje voor de Intercity Brussel geen toeslag voor de Intercity Direct te betalen.

Reputatie 1

Huh, waar heb je dat gevonden? Ik kon dat nergens vinden...
Reputatie 1

Huh, waar heb je dat gevonden? Ik kon dat nergens vinden...

Als je naar deze link gaat: http://www.nshispeed.nl/nl/algemeen/klantenservice en dan intikt: Toeslag Intercity Direct, kom je op dit antwoord.
Reputatie 7
Badge +4
Precies wat ik zocht, dat scheelt me weer! Ik neem aan dat wordt bedoeld: voor de Intercity richting Brussel. Dan is het mooi, want ik mag aannemen dat het andersom dan ook zo is. Mijn reis loopt van en naar Brussel en verder, maar in België reis ik vanaf Essen met de Railpass. Ik heb echter voor mijn retour wel twee internationale kaartjes in de Intercity Brussel.

Het kwam me vreemd voor dat de conducteur het zei, maar het kon ook niet zo maar uit de lucht gegrepen zijn. Hij had dus gelijk.

Ik vind wel dat dit gecommuniceerd moet worden op de site over IC Direct.

Goed gevonden van je, Wouter, mijn dank!
Hallo Thom,

Het klopt wat de conducteur heeft gezegd. Voor de Intercity Direct koop je een toeslag kaartjes, maar als je een internationaal ticket hebt is het niet nodig om een toeslag kaartje te kopen. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Overige producten', omdat je vraag hierover valt.

Groet,
Marjan

Reageer