Skip to main content

mijn betaalpas is geblokkeerd voor het ov. hoe kan ik dit weer veranderen?

Dat kan door contact op te nemen met je bank. Wanneer je pas geschikt is voor contactloos betalen dan is die ook geschikt voor OVpay.

Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is:
 

Waarom wordt mijn betaalpas geweigerd?

Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je: 

  • een betaalpas van een andere bank hebt dan ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank of SNS  
  • niet genoeg geld op je rekening hebt staan  
  • betaalpas is geblokkeerd voor het OV.  

Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Maar je kan het bedrag ook zelf betalen. Als je het bedrag hebt betaald. Of als we het hebben kunnen afschrijven, dan kun jij weer reizen in het OV met deze betaalpas.  

Bron: https://ovpay.nl/nl/veelgestelde-vragen#waarom-wordt-mijn-betaalpas-geweigerd


Reageer