mijn betaalpas is geblokkeerd voor het ov. hoe kan ik dit weer veranderen?
Dat kan door contact op te nemen met je bank. Wanneer je pas geschikt is voor contactloos betalen dan is die ook geschikt voor OVpay.
Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is:
Waarom wordt mijn betaalpas geweigerd?
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
- een betaalpas van een andere bank hebt dan ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank of SNS
- niet genoeg geld op je rekening hebt staan
- betaalpas is geblokkeerd voor het OV.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Maar je kan het bedrag ook zelf betalen. Als je het bedrag hebt betaald. Of als we het hebben kunnen afschrijven, dan kun jij weer reizen in het OV met deze betaalpas.
Bron: https://ovpay.nl/nl/veelgestelde-vragen#waarom-wordt-mijn-betaalpas-geweigerd
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.