beantwoord

Mijn geld vanwege de storing nog niet ontvangen en mijn belkosten van 16 minuten worden niet vergoed

• 28 maart 2014
  • 4 reacties
  • 667 Bekeken

Ik heb nog steeds na ruim 2 maanden, mijn geld nog niet ontvangen, terwijl dit wel toegezegd is middels een schrijven.
Ook heeft mijn vrouw 16(!) minuten met een medewerker van de NS aan de telefoon gezeten, waardoor de belkosten erg zijn opgelopen. De medewerker heeft haar onterecht zo lang aan de telefoon gehouden. Ze maakte fout op fout. We hebben de NS tot 2 keer toe aangeschreven over deze belkosten, maar ze weigeren te betalen. Kan dit zomaar? Ik laat het er niet bij zitten.
Tijd dat de NS verdwijnt!
icon

Beste antwoord door Herman NS 28 maart 2014, 18:51

Hallo Turk2014,

Allereerst welkom op het NS Serviceforum. Het spijt mij te lezen dat je je restitutie nog niet hebt ontvangen. De telefoonkosten die worden gemaakt in verband met het contact hebben van NS Klantenservice worden inderdaad niet vergoed.

Soms zijn er meerdere oplossingen voor hetzelfde probleem en om die reden zal het antwoord van een medewerker soms niet overeenkomen met het antwoord van een andere collega.

De afhandeltijd van een brief duurt inderdaad langer dan die van een telefoongesprek. Wellicht dat je ons een e-mail kunt sturen? Dit is gratis en de afhandeltijd is sneller dan wanneer de claim per brief in behandeling wordt genomen. Je kunt via Eva het woord e-mail intypen en ons contactformulier invullen. Ik hoop dat je snel naar tevredenheid geholpen bent!

Om je vraag beter vindbaar te maken heb ik je topic naar het forum 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Bekijk origineel

4 reacties

16 minuten tegen een tarief van 10 cent per minuut. Als ik goed reken is dat €1,60.
En NS heeft diverse regelingen met betrekking tot vergoedingen.
Een regeling om telefoonkosten te vergoeden kent NS helaas niet.
En ach, afhankelijk van welk abonnement u hebt betaalt toch altijd 6 - 13 cent per minuut als u iemand via een vaste lijn opbelt.
En laten we reëel zijn, u en uw vrouw hebben toch de vrije keus om zelf te bepalen of u zo'n 0900 nummer wel of niet belt?
U had uw claim immers ook op een andere manier kunnen indienen (per e-mail of per post), nietwaar?

En dat u het er niet bij laat zitten is uiteraard uw goed recht.
Is het in dat verband misschien . een idee om de TCDD te vragen de NS over te nemen?

Vriendelijke groet,
Hans
Ik heb toch echt een hele andere rekening van mijn provider. Wij hebben onze claims uiteraard via de post gedaan, op advies van de NS medewerker. Die van mijn vrouw was onterecht afgewezen en die van mij toegewezen.Via de telefoon kreeg mijn vrouw te horen dat ze het beter via het internet in had kunnen dienen. Erg tegenstrijdig dus. Vandaar telefonisch contact. Flauwe opmerkingen zijn tijdverspilling. Ik zit hier met een serieuze vraag.

16 minuten tegen een tarief van 10 cent per minuut. Als ik goed reken is dat €1,60.
En NS heeft diverse regelingen met betrekking tot vergoedingen.
Een regeling om telefoonkosten te vergoeden kent NS helaas niet.
En ach, afhankelijk van welk abonnement u hebt betaalt toch altijd 6 - 13 cent per minuut als u iemand via een vaste lijn opbelt.
En laten we reëel zijn, u en uw vrouw hebben toch de vrije keus om zelf te bepalen of u zo'n 0900 nummer wel of niet belt?
U had uw claim immers ook op een andere manier kunnen indienen (per e-mail of per post), nietwaar?

En dat u het er niet bij laat zitten is uiteraard uw goed recht.
Is het in dat verband misschien . een idee om de TCDD te vragen de NS over te nemen?

Vriendelijke groet,
Hans
Ik heb toch echt een hele andere rekening van mijn provider. Wij hebben onze claims uiteraard via de post gedaan, op advies van de NS medewerker. Die van mijn vrouw was onterecht afgewezen en die van mij toegewezen.Via de telefoon kreeg mijn vrouw te horen dat ze het beter via het internet in had kunnen dienen. Erg tegenstrijdig dus. Vandaar telefonisch contact. Flauwe opmerkingen zijn tijdverspilling. Ik zit hier met een serieuze vraag.

Wat u als vraag betitelt kwam op mij meer over als een mededeling en uiting van woede.
Op de afdeling Klantenservice werkt een groot aantal medewerk(st)ers.
En dan bestaat altijd de kans dat - afhankelijk ook vaak van het verloop van een telefoongesprek - de ene medewerker adviseert iets per post af te handelen, terwijl een ander het iets anders interpreteert en met een advies komt dat per e-mail te doen.

U schrijft niet op grond waarvan u restitutie toegezegd hebt gekregen, maar wel dat e.e.a. door Klantenservice is toegezegd.
Het lijkt mij het meest voor de hand liggend dat u daarom contact opneemt met de Klantenservice. Zij kunnen voor u zien wat de stand van zaken is met betrekking tot uw claim.
Telefonisch contact werkt uiteraard het snelst; een brief is vele malen voordeliger, maar de afhandeling daarvan duurt doorgaans 4 - 6 weken.
Hallo Turk2014,

Allereerst welkom op het NS Serviceforum. Het spijt mij te lezen dat je je restitutie nog niet hebt ontvangen. De telefoonkosten die worden gemaakt in verband met het contact hebben van NS Klantenservice worden inderdaad niet vergoed.

Soms zijn er meerdere oplossingen voor hetzelfde probleem en om die reden zal het antwoord van een medewerker soms niet overeenkomen met het antwoord van een andere collega.

De afhandeltijd van een brief duurt inderdaad langer dan die van een telefoongesprek. Wellicht dat je ons een e-mail kunt sturen? Dit is gratis en de afhandeltijd is sneller dan wanneer de claim per brief in behandeling wordt genomen. Je kunt via Eva het woord e-mail intypen en ons contactformulier invullen. Ik hoop dat je snel naar tevredenheid geholpen bent!

Om je vraag beter vindbaar te maken heb ik je topic naar het forum 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Reageer