beantwoord

Mijn ns account wordt maar niet geactiveerd.

• 26 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 347 Bekeken

ik heb een account aangemaakt bij ns, een mail ontvangen om op die link te kunnen klikken zodat mijn account geactiveerd wordt en daarna kan ik niet inloggen omdat account nog niet geactiveerd is, een nieuw account kan ik niet aanmaken want dan staat er dan mailadres al in gebruik is. wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Leny NS 27 oktober 2014, 11:18

He Diesel, welkom op het forum. Heb je misschien ooit een keer een MijnNS account aangemaakt met een ander e-mailadres? En deze nooit verwijderd? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Bekijk origineel

9 reacties

misschien dat een moderator je kan helpen alleen die zijn morgen pas weer online
Bekend probleem bij NS
Badge
He Diesel, welkom op het forum. Heb je misschien ooit een keer een MijnNS account aangemaakt met een ander e-mailadres? En deze nooit verwijderd? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Wat zou dat uit moeten maken dan ?

TS heeft de mail ontvangen om te kunnen activeren.

En het emailadres is al bekend omdat daar een account is op aangemaakt (vandaar de activatiemail)
Badge
Wat zou dat uit moeten maken dan ?

TS heeft de mail ontvangen om te kunnen activeren.

En het emailadres is al bekend omdat daar een account is op aangemaakt (vandaar de activatiemail)

Macca728, dat kan heel veel uitmaken. Het kan zijn dat er eerder een account is aangemaakt met een ander emailadres. Deze moet eerst verwijderd worden. (account is gekoppeld met een klantnummer)
Ik snap er niets van jullie ICT.

Je krijgt een email met een activatielink, daar druk je op , account wordt geactiveerd (zal je zeggen) en als je met die gegevens wilt inloggen dan weten jullie van niets.

En ja Leny account is gekoppeld aan een klantnummer met een email, als je dan een nieuwe account aanmaakt, krijg je een nieuw klantnummer (als je met een andere email een account aanmaakt)

Dat moet dus niets uitmaken, bij Bol.com kan ik ook 20 accounts aanmaken op 20 verschillende emails.

En ik ga er van uit dat TS weer een nieuw account wil aanmaken met hetzelfde emailadres, omdat de eerste poging mislukte.

Dan kent NS inderdaad een account onder dat emailadres, dan moet je ook kunnen inloggen.
Zoals mijn collega Leny NS al aangeeft is het account gekoppeld aan de gegevens van de klant. Klant heeft in dit geval al een account staan op een ander emailadres (wat de klant vaak zelf niet meer weet). Wij kunnen dit account verwijderen of een nieuw wachtwoord aanvragen. Een klant kan bij ons niet elke keer een nieuwe klantnummer krijgen, omdat gegevens (abonnement ed.) aan dat ene klantnummer gekoppeld zijn.
Dat is logisch, maar in dat geval zou die e-mail geen activatielink moeten bevatten die niet werkt, maar in plaats daarvan de mededeling dat ze al een account hebben op een ander e-mailadres en hoe ze vervolgens moeten handelen.

Ook de mededeling 'e-mailadres al in gebruik' die diesel29 beschrijft is verwarrend, omdat het e-mailadres juist niet aan een account gekoppeld is (dus niet in gebruik is), maar dat het hun klantnummer is dat al in gebruik is, echter gekoppeld aan een ander e-mailadres.
Precies dan zou je die mededeling moeten krijgen.

Erg logisch is het verder niet.

Reageer