Mijn OV-Chipkaart met OVfietsabonnement werkt niet meer nadat ik in mijn account een vervangende kaart aanvroeg

• 1 september 2014
  • 6 reacties
  • 429 Bekeken

Hallo,
Sinds een maand of twee ben ik in contact met de maildienst van ov-fiets. Ik wilde graag een tweede kaart koppelen aan mijn abonnement en kreeg als oplossing aangedragen dat dit kon via 'mijn producten'. Ik zag daar als enige mogelijk relevante optie 'vervangende kaart', dus heb ik geprobeerd. Dit bleek helaas als consequentie te hebben dat mijn eerste kaart niet meer werkt, en bovendien niet opnieuw te koppelen is aan een OV-fiets abonnement.
Het lijkt niet meer ongedaan te maken in 'het systeem', en ik kom er niet uit. Erg vervelend.

Help! Zijn er anderen met hetzelfde probleem?

6 reacties

Beste Saskia, OV-fiets is een apart afdeling binnen NS waarvan ik helaas geen gegevens kan inzien. Ik verwijs je daarom graag door naar de mailservice, waar je zoals ik lees al contact mee hebt. Zij kunnen je helpen met een oplossing.

Vriendelijke groet, Robby
Ha Robby,

Dank voor je reply. Hoewel misschien niet expliciet in mijn bericht gezet: ik kom er niet uit met de mailservice, ik wordt niet geholpen met een oplossing.
Wanneer ik mail wordt vaak maar op een beperkt deel van mijn bericht gereageerd en, wat mij steeds meer opvalt: alleen het laatste bericht wordt geopend, niet de casus als geheel. Ik merk dit omdat er soms verschil is in de inhoudelijke antwoorden die ik krijg.
Waar ik behoefte aan heb is iemand die mijn case serieus neemt: de mail met enige aandacht leest, bekijkt wat er al aan eerdere communicatie is geweest en daarop een inhoudelijke reactie stuurt.
Dit staat eigenlijk helemaal los van de inhoud (mijn probleem met de koppeling van de kaart), maar ik merk dat ik hierdoor gefrustreerd (en wat wanhopig) raak. Ik ben alles behalve tevreden over de mailservice. Ik zoek dus nu naar andere manieren om met OV-fiets in contact te komen en naar iemand die iets kan met mijn casus.

Vriendelijke groeten, Saskia.
Zou je in een privebericht je gegevens kunnen sturen Saskia? Dan ga ik kijken of we iets voor je kunnen betekenen.
Zou je in een privebericht je gegevens kunnen sturen Saskia? Dan ga ik kijken of we iets voor je kunnen betekenen.

Ha Brian,
Vorige week heb ik je mijn gegevens doorgestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Is er nieuws? Als ik nog iets kan doen, dan hoor ik het graag.
Brian is nog bezig om dit uit te zoeken, zodra hij meer weet komt hij er op terug.
Hallo,
Afgelopen week heb ik reactie gehad van Mijn OV fiets. Ik heb een anonieme ov-chipkaart ontvangen waaraan ik mijn abonnement kan koppelen. Wel een extra pasje, maar geen extra kosten. Feedback mbt de klantgerichtheid van 'het systeem' (een eenmaal ontkoppelde OV-chipkaart kan nooit meer opnieuw gekoppeld worden aan een ov-fiets abonnement) is genoteerd voor evaluatie.

Reageer