Mijn ticket is niet op tijd aangekomen | NS Community
beantwoord

Mijn ticket is niet op tijd aangekomen


Ik heb online een kortingskaartje gekocht en omdat mijn kaartje 10 minuten later arriveerde, miste ik de trein en kon ik mijn kaartje niet gebruiken!

icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 June 2022, 18:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tsja dat is wel sneu, maar u heeft hier zelf ook een verantwoordelijkheid in. U veronderstelt mogelijk dat het kaartje er meteen is, maar dat is lang niet altijd het geval. Na twintig minuten moet het er wel zijn. U heeft het natuurlijk wel erg laat besteld. Het is niet verstandig het zo laat te doen, dan krijg je dit soort dingen. U heeft geen recht op een ticket dat er meteen is en u mag er pas sowieso mee reizen als u het kaartje heeft.Een kortingskaartje is overigens niet in alle omstandigheden geldig.

Na tien minuten is het echt nog wel op tijd. Wat eerder bestellen is verstandiger.

Hallo Dilan Karabulut en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je niet op tijd de e-ticket hebt ontvangen. Zoals Thom al aangaf kan het even duren voordat je de ticket daadwerkelijk ontvangt. Ik geef altijd het advies om een e-ticket minimaal 30 minuten van te voren te bestellen. Mocht je hem dan niet op tijd ontvangen kan je contact met ons opnemen en de ticket nagestuurd krijgen. Heb je nu nog een los kaartje op het station gekocht?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien moet dat advies of waarschuwing ook worden gegeven bij het bestellen van een e-ticket. 

Reputatie 7
Badge +1

Misschien moet dat advies of waarschuwing ook worden gegeven bij het bestellen van een e-ticket. 

Precies, want in de app staat dat je na betaling het ticket in de app kunt openen; de e-mail kan 20 minuten duren maar dat wordt gepresenteerd als een extra optie. Als je na betaling het ticket dus niet meteen in de app kunt openen, is dat een bug. En die bug is hier a vaker gemeld maar NS wenst er vooralsnog niks aan te doen.

We moeten de slachtoffers hiervan dus geen schuld in de schoenen proberen te schuiven. In de Engelse versie van de app werkt het gewoon, dus wat let NS om het ook in de Nederlandse versie te repareren? Tot die tijd moet NS de daardoor veroorzaakte problemen maar oplossen.

Reputatie 3

Ja, misschien moeten @Thom en @Erryt NS eens een ticket via de app kopen, want daar staat wel degelijk dat je na betaling het ticket in de app kunt openen.

Dat daar een al jarenlang onopgeloste bug inzit lijkt mij niet het probleem van de reiziger. Ik heb dat zelf ook al meerdere keren via de app gemeld, maar het is uiteraard nooit gerepareerd.

Er valt niets te repareren. Dit is geen bug, maar verwerken van een betaling en het uitleveren van een product. Dit heeft soms even tijd nodig.

Reputatie 7
Badge +1

Er valt niets te repareren. Dit is geen bug, maar verwerken van een betaling en het uitleveren van een product. Dit heeft soms even tijd nodig.

Koop eens een kaartje in de Engelse app en dan in de Nederlandse. En verklaar dan nog eens het verschil. Ik meen trouwens dat @Robert B dat hier al eens heeft gedocumenteerd dus dan kun je het gewoon nalezen.

Reputatie 3

Er valt niets te repareren. Dit is geen bug, maar verwerken van een betaling en het uitleveren van een product. Dit heeft soms even tijd nodig.

Als je heel snel en handig bent dan is de bug te omzeilen. In ieder geval op mijn mobiele telefoon, want ik heb nog nooit tickets die ik in de app wil hebben via de website gekocht.

Je kunt teruggaan in je browser en dan vliegensvlug op de button 'open ticket in app' o.i.d. klikken. Je hebt daar echter maar een fractie van een seconde voor en er zijn vaak een aantal pogingen voor nodig. Het lukt mij echter altijd, dus het ticket is er altijd meteen. En ik heb tientallen e-tickets op die manier geïmporteerd.

Het heeft echt helemaal niets met 'tijd nodig hebben' te maken.

Badge +3

Er valt niets te repareren. Dit is geen bug, maar verwerken van een betaling en het uitleveren van een product. Dit heeft soms even tijd nodig.

Dat is wel een bug want als je de website op Engels zet en een ticket bestelt kom je na betaling direct op de pagina die je eigenlijk wilt, namelijk die met de mogelijkheid om het ticket in de app te importeren of te downloaden.

Dat is overigens precies dezelfde pagina die klikken op de knop ‘Haal mijn tickets op’ in de e-mail (die je dus soms pas veel later krijgt) je oplevert.

Zie hier voor de volledige reactie.

Reputatie 3

Ik heb nog even in de historie van mijn browser gezocht en de link gevonden van de pagina waar ik naar terugga om het ticket wel te importeren nadat het mislukt is. Bijvoorbeeld bij een e-ticket van 29 april.

Ik klik dan op Eticket betaling en daarna begin ik voor de pagina laadt in het midden van het scherm te tikken, op de plek waar de button verschijnt om het ticket in de app te openen. Als je gaat tikken als je de button ziet, dan ben je dus al te laat omdat je meteen weggeleid wordt. Als het je lukt om op het juiste moment op de button te klikken, dan heb je altijd direct je ticket in de app. Daar is geen extra tijd voor nodig en dat is er ook nooit geweest.

 

Reputatie 6

Het gaat zo te lezen niet altijd gemakkelijk om snel je NS E-ticket te krijgen. Ik heb nog nooit via NS een e-ticket besteld, dus heb daar geen ervaringen mee.
Wél regelmatig E-tickets besteld via NSI, DB en NMBS en bij alledrie heb ik altijd, vrijwel direct, het E-Ticket in mijn app gehad. Ik heb toch regelmatig 5 minuten voor vertrek een ticket besteld, nog nooit een probleem mee gehad.

Ik kan niet beoordelen waarom dit bij de NS niet altijd zo snel kan. Dat het tot 30 minuten kan duren voordat je ticket er kan zijn vind ik toch wel lang, wat de uitleg hiervoor ook is. Bij de boven genoemde maatschappijen kan het nl. wel. En als het inderdaad bij NS niet anders kan, dan is het wel handig dat bij de bestelling hierop geattendeerd wordt.

Badge +3

Ik kan niet beoordelen waarom dit bij de NS niet altijd zo snel kan. Dat het tot 30 minuten kan duren voordat je ticket er kan zijn vind ik toch wel lang, wat de uitleg hiervoor ook is. Bij de boven genoemde maatschappijen kan het nl. wel. En als het inderdaad bij NS niet anders kan, dan is het wel handig dat bij de bestelling hierop geattendeerd wordt.

Er staat ergens (in de voorwaarden?) dat je binnen 20 minuten een bevestiging per e-mail zou moeten krijgen. Klantenservice houdt dan 30 minuten aan (als het langer duurt neem maar contact op). Soms spreekt men zelfs over een uur (als het een ticket voor bijv. morgen is).

Maar dat alles is dus nergens voor nodig want die e-mail (achteraf) is alleen handig voor later, dus bijv. als je een e-ticket niet meteen wilt importeren/downloaden als je nog niet zeker bent of je er gebruik van gaat maken.

De optie om het meteen te importeren is er dus gewoon (daar heb je die e-mail dus helemaal niet voor nodig), maar is al heel lang ‘kapot’ op de Nederlandse versie van de site. Zie de reactie van @Janrm, de ticket-pagina verschijnt in een flits en daarna word je doorgeleid naar een andere (foute) pagina.

Ik heb op 26 oktober om 21.37 besteld en om 23.30 de tickets gekregen. Onbruikbaar en heb daarom dus een los ticket aan de automaat moeten aankopen. Dubbel op... wat kan ik doen?

Je kan het beste contact opnemen met onze NS Klantenservice. Geef hierbij je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en ticketnummers aan.

Reageer