Op uw website staat: "Hoe eerder je een treinkaartje koopt, hoe hoger de korting. Koop je kaartje tot een maand van tevoren voor de hoogste korting. Tot wel 60%!"
Op 30 oktober heb ik een kaartje gekocht met 8 euro korting, maar wanneer ik nu (10 november) kijk, is dezelfde route en hetzelfde tijdstip met 10 euro korting beschikbaar. Het gaat me niet om die 2 euro, maar om het principe. De belofte dat een vroege aankoop de hoogste korting biedt, klopt in dit geval niet. Dit wekt de indruk van misleiding. Zou u kunnen uitleggen waarom dit gebeurt?
Route: Leeuwarden - Eindhoven Centraal Datum: 24 november Tijd: 10:47
Bladzijde 1 / 1
Maak een screenshot van het goedkopere kaartje. Je kunt dit geval dan aan de reclamecodecommissie voorleggen.
Hallo Richard058 en welkom bij de NS Community,
Ondanks dat het je niet om het geld gaat is het wel spijtig dat je nu duurder uit bent. Onze PrijsTijd Deals zijn in het leven geroepen om reizigers te stimuleren om rustige treinen te pakken. Het enige wat ik hierbij kan bedenken is dat de verwachting voor deze specifieke trein is veranderd aan de hand van meldingen waardoor deze rit nu met nog meer korting wordt aangeboden.
Ja, maar adverteer dan niet met de tekst “Hoe eerder je boekt, hoe hoger de korting.” Dat is in sommige gevallen dus aantoonbaar onjuist.
Ik denk dat er maar een beperkt aantal kaartjes met reductie verkrijgbaar zijn. Of hoe meer er verkocht hoe minder de reductie. Of niet?
Ik denk dat er maar een beperkt aantal kaartjes met reductie verkrijgbaar zijn. Of hoe meer er verkocht hoe minder de reductie. Of niet?
Ik vermoed ook zoiets ja, lijkt me meer dan logisch dat de prijs hoger wordt hoe meer mensen zo'n ticket hebben gekocht. Net zoals met vliegtickets en internationale treintickets dus.
Ik kan daar helaas intern niets over vinden of dat het geval is.
Nu op dinsdag 12 november 2024 om 22:25 kost het ticket in de NS App E 21,90. Normale prijs is E 29,40. Korting E 7,50.
Ondanks dat het je niet om het geld gaat is het wel spijtig dat je nu duurder uit bent. Onze PrijsTijd Deals zijn in het leven geroepen om reizigers te stimuleren om rustige treinen te pakken. Het enige wat ik hierbij kan bedenken is dat de verwachting voor deze specifieke trein is veranderd aan de hand van meldingen waardoor deze rit nu met nog meer korting wordt aangeboden.
Dus… de “oplossing” is "het is nu eenmaal zo”? Of wordt er nog iets gedaan om de misleiding te stoppen?
Ik denk dat de tijd, verkochte tickets (of ook opgeslagen reizen???) en beschikbaarheid invloed hebben op hoeveel korting je krijgt.
Ga je bijvoorbeeld naar dezelfde datum maar pak je de trein van 07:37 dan krijg je €12,49 korting.
En pak je de trein om 18:17 dan krijg je €14,99 korting.
Waarom de prijs dan nu juist duurder uitvalt voor TS weet ik niet, maar het zou best te maken kunnen hebben met de opgeslagen reizen en of verkochte tickets.
Als dit het geval is, dan moet dat wel duidelijk neergezet worden. En dat hier intern niks over te vinden is is al helemaal raar.
Goedemiddag iedereen. Bedankt voor alle reacties. 24 november ben ik niet direct afhankelijk van een tijd dus heb ik gewacht tot de eerste PrijsDeal, met dus in de veronderstelling te profiteren van de hoogste korting. Die was op 30 oktober en dus een E-ticket gekocht.
Voor de grap ging ik toch eens kijken, puur nieuwsgierig wat het zelfde kaartje op dus het zelfde traject, datum en tijd zou kosten (24-11, 10:47 uur). Dat kijken uit nieuwsgierigheid was op 10 november, toen was er dus 10 euro korting. Ik zal de screenshot plus een screenshot met meta data van de foto uploaden. Vreemd genoeg was het 11 november tot heden weer gereduceerd tot 7,50.
Dus… de “oplossing” is "het is nu eenmaal zo”? Of wordt er nog iets gedaan om de misleiding te stoppen?
Ik had telefonisch contact gezocht met de NS, zij gaven aan dat het vermoedelijk een technische storing was. Daar geloof ik zelf niet zo in!
Typisch dat deze reactie die geen antwoord geeft op de vraag als beste antwoord gemzrkeerd is terwijl er ook reacties wel op de vraag in gaan, maar die niet vanuit NS komen en NS die misschien minder leuk vindt.
Typisch dat deze reactie die geen antwoord geeft op de vraag als beste antwoord gemzrkeerd is terwijl er ook reacties wel op de vraag in gaan, maar die niet vanuit NS komen en NS die misschien minder leuk vindt.
Hi, ik heb geen enkele antwoord als beste gemarkeerd volgens mij? Ik waardeer dat de NS hierop reageert maar de NS geeft in dit topic zelf aan geen interne informatie te vinden, dus zolang ik geen concreet en duidelijk antwoord heb, markeer ik het niet als oplossing!
Ik vermoed dat Erryt dit zelf heeft gedaan, omdat het antwoord al heel snel na plaatsen als beste was gemarkeerd. Meestal wordt er een paar dagen gewacht voor een moderator een antwoord markeert, maar nu blijkbaar niet.
@Richard058 mijn opmerking was niet naar jou bedoeld. Ik kon me niet voorstellen dat je dit zelf had gedaan. Moderators kunnen dat ook en hebben soms nogal de neiging dat volkomen onterecht te doen met hun eigen reactie zodra ze ergens op reageren, vandaar juist het commentaar.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.