beantwoord

mogelijkheid tot e ticket

• 4 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 299 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo,

Onlangs heb ik voor het gemak een ticket gekocht online. Tot mijn verbazing waren er twee mogelijkheden; de ticket uitprinten of NS app download, eerste totaal niet milieu vriendelijk en 2de optie vind ik onzin om heel een app te downloaden om 1 ticket, eenmalig te kunnen gebruiken. Is er geen mogelijkheid tot het downloaden van tickets op je mobiel? En dit gewoon te gebruiken om in te kunnen checken zonder een app te moeten downloaden?
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 augustus 2019, 10:10

Je kunt de pdf die je aangeboden krijgt om te printen ook op je telefoon zetten en bij controle die tonen, dan heb je geen app nodig en hoef je ook niets te printen.
Bekijk origineel

11 reacties

Je kunt de pdf die je aangeboden krijgt om te printen ook op je telefoon zetten en bij controle die tonen, dan heb je geen app nodig en hoef je ook niets te printen.
Reputatie 7
Badge +3
Houd er rekening mee dat u onderweg wel een ID moet kunnen tonen aan de conducteur om te controleren dat het ticket op uw naam staat.
Maar inchecken lukte dus niet met het pdfje. Uiteindelijk op t station uitgeprint voor 2 euro extra, volgens ns medewerkers was her of extra betalen voor een printje op de app op dat moment downloaden.
Reputatie 7
Badge +3
Met een eticket hoeft u niet in te checken, daar zit geen chip in dus inchecken kan helemaal niet.
Stond je wel bij het juiste poortje, die met de scanner achter de ronde glasplaat? Ik zet mijn e-tickets meestal in de app maar ook als pdf heb ik nog geen problemen ervaren.
Ik wist niet dat er een speciale poortje was...heb het wel gevraagd en aan mij werd verteld of de app snel downloaden of naar de klantenservice en voor 1 euro per ticket uitprinten...maar dus moet bij een speciale poortje waar het wel gescand kan worden?
Reputatie 7
Badge +3
Voor de poortjes moet je de pdf openen en de barcode die daar in staat voor de optische lezer van een poortje met zo'n lezer houden. Dat is met uitgeprinte kaartjes net zo dus hoe bent u dan nu door de poortjes gekomen?
Badge +3
Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd dat alle poortjes worden voorzien van glasplaatscanners? Er worden steeds meer e-tickets verkocht waardoor het hoe langer hoe vreemder wordt dat je niet door ieder poortje kunt met een e-ticket.
Reputatie 7
Badge +3
Procentueel is het aantal etickets nog steeds heel erg klein.
Badge +3
Tegelijkertijd is NS het erg aan het stimuleren, juist voor reizigers die geen OV-chipkaart hebben. Voor hen is het erg verwarrend dat er verschillende types poortjes zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Het wordt inderdaad veel gestimuleerd nu. Begin maar eens op de startpagina www.ns.nl en je ziet onderstaand.

Alle poortjes geschikt voor e-tickets is wellicht wel te veel, zeker op korte termijn, maar het zouden er wel meer kunnen zijn. Nu heb je vaak op kleinere stations met poortjes of bij een andere ingang dan hoofdingang maar 1 poortje geschikt voor e-tickets. Maak daar dan in ieder geval 2 van, 1 aan de rechterkant en 1 aan de linkerkant.

Reageer