beantwoord

Mogen kinderen reizen op een daluren groepsticket?

• 9 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 431 Bekeken

We reizen binnenkort met ons gezin (2 volwassenen, 3 kinderen onder de 12, waarvan 1 onder de 3). Voor deze enkele reis is het goedkoper om een daluren groepsticket te kopen dan 2x enkele reis volwassene + railrunners, Ik zie alleen nergens staan of kinderen onder de 12 ook meetellen als reizigers bij een daluren ticket? En als dit kan, geef ik dan als 5e reiziger mijn kind onder de 3 jaar ook op, of reist deze sowieso altijd gratis mee?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 9 oktober 2018, 13:41

Hallo dv2018 en welkom bij de NS Community.

Je hoeft voor een kind jonger dan 3 jaar geen ticket aan te schaffen. Deze kan gratis meereizen. Daarnaast is het niet mogelijk om voor een kind tussen 3 en 11 jaar een groepsticket te kopen. Een railrunner is voor deze kinderen altijd goedkoper. Het is namelijk een dagkaart voor € 2,50.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo dv2018 en welkom bij de NS Community.

Je hoeft voor een kind jonger dan 3 jaar geen ticket aan te schaffen. Deze kan gratis meereizen. Daarnaast is het niet mogelijk om voor een kind tussen 3 en 11 jaar een groepsticket te kopen. Een railrunner is voor deze kinderen altijd goedkoper. Het is namelijk een dagkaart voor € 2,50.
Reputatie 5
Badge
Hai dv2018,

Voor uw enkele reis is het waarschijnlijk het goedkoopste deze kaartjes van Vakantieveilingen van €24 te kopen. https://www.vakantieveilingen.nl/winstpakker.html
Voor uw 2 kinderen boven de 3 zou ik een railrunner aanschaffen, de totale kosten bedragen dan €29.
Reputatie 7
Badge +3
Daarnaast is het niet mogelijk om voor een kind tussen 3 en 11 jaar een groepsticket te kopen. Een railrunner is voor deze kinderen altijd goedkoper. Het is namelijk een dagkaart voor € 2,50.

Voor de kinderen zelf misschien wel, maar voor het totaalbedrag kan het wel goedkoper zijn met een groupticket te reizen. In de voorwaarden staat inderdaad dat het niet mag. Waarom is dat?
Om dit soort twijfelgevallen te voorkomen neem ik aan 🙂
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de voorwaarden voor het daluren groepsticket gelezen, en het stond er niet in dat het alleen voor volwassenen geldt. Anders had ik deze vraag natuurlijk helemaal niet hoeven stellen.
En nee, een railrunner is niet altijd goedkoper. Ik zou op onze reis 15 euro besparen met een groepsticket.
Badge +3
Als je dezelfde dag ook weer retour gaat, dan koop bij de AH twee dagkaartjes voor € 16,- per stuk (bij drie of meer zijn ze € 14,- per stuk, geldig t/m 9 december 2018).

Dan ben je voor het hele gezelschap voor € 33,- tot € 37,- klaar, én retour. En je mag een reis die begonnen is in de daluren (incheck vóór 16:00) gewoon in de spits afmaken, dat mag bij een groepsticket niet.

Als het alleen maar om een enkele reis gaat (naar bijv. Schiphol), dan kan je inderdaad voor € 29,- klaar zijn, met de twee enkeltjes van Vakantieveilingen. Deze zjn geldig na 9:00 en ook in de middagspits.
Bedankt voor de tips allemaal! Kaartjes gekocht bij Vakantieveilingen:-)
Fijn dat je inmiddels voorzien bent van tickets, dv2018 :)

Wat de voorwaarden van het Groepsticket betreft gaat het in dit geval om regel 17 in de voorwaarden ;)

Reageer