Mondkapjes aanbieden bij aankoop reisticket

• 26 mei 2020
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

Beste NS. Graag reis ik met de trein. Het dragen van een mondkapje wordt nu verplicht gesteld.

Nu stel ik voor de mondkapjes aan te bieden bij aankoop van een ticket. De abonnement houder moet de mogelijkheid krijgen een mondkapje te krijgen dan wel kopen op het station.

Vergelijkbaar is de situatie bij mijn vuilverwerker waar ik gratis zakken krijg om het vuil te kunnen scheiden. Die zakken krijgt men in beperkte hoeveelheid, zodat misbruik wordt voorkomen.

Er zal dus slechts een mondkapje per gekocht ticket verkrijgbaar zijn. Dat kan geregeld worden via een automaat naast de kaartenverkoop automaat.

Op deze manier voorkomt NS een totale leegloop van het OV in Nederland.

8 reacties

Badge

Je kunt ze gewoon kopen bij verschillende winkelketens, ze zullen niet gratis verstrekt gaan worden door de OV bedrijven bij de aankoop van een ticket.  De kosten om dit allemaal te realiseren zoals u dat wil zijn veel te hoog en er moet op dit moment juist bezuinigd worden door de OV bedrijven dus hier zullen ze helemaal geen cent in gaan investeren.

Reputatie 7
Badge +3

Ik mag aannemen dat dezelfde vraag ook bij alle andere vervoerders is gesteld? Immers in heel het OV wordt het dragen van mondkapjes verplicht.

Om  een vergelijking met het afval te maken: Mijn gemeente vraagt om mijn restafval zelf weg te brengen, maar geeft mij daar geen zakken voor.

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS. Graag reis ik met de trein. Het dragen van een mondkapje wordt nu verplicht gesteld.

Nu stel ik voor de mondkapjes aan te bieden bij aankoop van een ticket. De abonnement houder moet de mogelijkheid krijgen een mondkapje te krijgen dan wel kopen op het station.

Vergelijkbaar is de situatie bij mijn vuilverwerker waar ik gratis zakken krijg om het vuil te kunnen scheiden. Die zakken krijgt men in beperkte hoeveelheid, zodat misbruik wordt voorkomen.

Er zal dus slechts een mondkapje per gekocht ticket verkrijgbaar zijn. Dat kan geregeld worden via een automaat naast de kaartenverkoop automaat.

Op deze manier voorkomt NS een totale leegloop van het OV in Nederland.

De volgende stap is zeker een paar gratis schoenen bij een abonnement, immers zonder schoenen kun je ook niet met de trein mee.

Reputatie 6

Als mondkapjes al ‘gratis’ beschikbaar zouden moeten komen, waarom zouden de vervoerbedrijven die dan moeten verstrekken?

De vervoersbedrijven volgen slechts de richtlijnen van de overheid. De vraag moet dus bij overheid worden neergelegd maar de kans dat de overheid ze kostenloos beschikbaar stelt in nul. Gratis bestaat niet.

Reputatie 5
Badge

En hoe stelt madam dat zich voor?-tegenwoordig wordt nog minder als 1% van alle kaartjes aan een loket door een mens verkocht-veel meer door een automaat maar het overgrote deel der pax reist met chipkaart of met een online gekocht ticket-of met een app oid.

Overigens is men in BElgie, waar dit al eerder is ingegaan, wel ertoe overgegaan een band uit de snoepautomaat door die mondkapjes te vervangen, ik meen 1 eur/stuk.

De metro in hetzij GVB/AMS of RET/Rdm is van plan dit ook te gaan doen.

Gelukkig heb ik nog wat uit voorzorg meegenomen uit een ver warm land waar ze voor minder als 10 ct/stuk overal in de verkoop liggen.

Reputatie 6

Wilt u ook gratis vervoer naar en van station? Om het u toch makkelijk te maken.

Hallo Charel.Habets, welkom op de NS Community. 

Excuses voor de onaardige opmerkingen die in sommige reacties zijn gestuurd. Ik hoop dat iedereen daar een beetje op wil letten, want het is nergens voor nodig. Fijn dat je meedenkt, maar zoals ook is aangegeven lijkt mij dit ook niet haalbaar en geldt de verplichting voor het dragen van een mondkapje voor heel het OV. Iedereen zal zelf van te voren een mondkapje moeten aanschaffen/maken. Ik overweeg zelf een te halen bij de plaatselijke kleermaker voor wanneer ik weer eens met de trein moet. Lijkt mij gemakkelijk omdat het textiel te wassen is. 

Reputatie 7
Badge +3

@Maxime NS neem er gelijk 2, ook een voor op de terugweg voor het geval je net gewassen kapje nog niet droog is.

Reageer