Niet echt Van A naar Beter dus

• 18 juli 2014
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

Gisteren gepoogd met het Van A naar Beter kaartje te reizen. Aanschaffen en betalen lukt prima, maar als je er dan mee gaat reizen, wordt gewoon de volle ritprijs van het saldo afgetrokken. Het kaartje staat netjes tussen de producten maar wordt dus niet gebruikt. Nu heb ik inmiddels (hopelijk) telefonisch geregeld dat ik het te veel betaalde voor de heenreis terug ontvang, maar voor de terugreis kon ik het kaartje dus niet kopen (want staat al op de kaart), en moest ik dus weer de volle mep betalen.
Ik moet nu maar een ouderwetse brief met een postzegel gaan versturen naar de NS klantenservice om achter mijn eigen geld aan te gaan. Hoezo 2x ontmoedigingsbeleid: 1x ontmoedigen om überhaupt van een actie gebruik te maken en 1x hopen dat ik de moeite niet neem om een brief te schrijven.

3 reacties

Badge
Beste Denprutsert,

ik heb je een privébericht gestuurd.
Gekocht in Uitgeest, ingecheckt in Uitgeest, uitgecheckt op Amsterdam Centraal. Kaartje is geldig op het traject Uitgeest-Amsterdam-Centraal.
Welkom op het forum denprutsert!

Vreemd om te lezen dat het verkeerde bedrag van je OV-chipkaart is afgeschreven. Om welke reis gaat het precies en heb je nog verder gereisd dan het aangegeven vanAnaarBeter-traject? In dat geval kan het kloppen dat er teveel saldo is afgeschreven.

Stel, je reist van Amsterdam Lelylaan naar Purmerend en je hebt vanAnaarBeter tussen Amsterdam Centraal en Purmerend. Je dient dan even om te checken in Amsterdam Centraal. Doe je dat niet, dan wordt de ritprijs voor het totale traject in rekening gebracht.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar past je vraag het beste.

Reageer