beantwoord

Niet gebruikte terugreis van groepsreis; restitutie mogelijk?

  • 14 maart 2019
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Hallo,

Door een foutje is het retourticket van een Groepsreis niet gebruikt. Er is vervolgens op moment van terugreis door de groep een vijftal terugreizen via OV-kaarten gekocht. Er is dus geen gebruik gemaakt van de terugreis (niet ingecheckt).
Is er een mogelijkheid om aan te tonen dat het ticket niet gebruikt is, en vervolgens het bedrag retour te krijgen?
icon

Beste antwoord door MoDe 14 maart 2019, 22:33

Voor e-tickets wordt geen restitutie gegeven. Dit staat in de voorwaarden. Omdat er met e-tickets niet ingecheckt kan worden, kan NS niet controleren of ze toch gebruikt zijn.
Als ze nog niet gedownload/geopend zijn dan kun je contact opnemen met de NS klantenservice, telefonisch, via facebook of twitter.
Als de e-tickets op dezelfde namen staat als de reizen via de OV-kaarten zou de klantenservice misschien toch iets voor jullie kunnen betekenen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In principe kent het groepsticket geen retour. U kunt wel met een groepsticket heen, en een groepsticket terug reizen. Er is geen mogelijkheid om aan te tonen dat het ticket niet is gebruikt en dat kan bij geen enkele e-ticket. U krijgt uw geld om die reden niet retour, het zou de deur naar oneigenlijke teruggave trouwens wagenwijd openzetten en NS zal dat niet doen.
Reputatie 7
Badge +3
Voor e-tickets wordt geen restitutie gegeven. Dit staat in de voorwaarden. Omdat er met e-tickets niet ingecheckt kan worden, kan NS niet controleren of ze toch gebruikt zijn.
Als ze nog niet gedownload/geopend zijn dan kun je contact opnemen met de NS klantenservice, telefonisch, via facebook of twitter.
Als de e-tickets op dezelfde namen staat als de reizen via de OV-kaarten zou de klantenservice misschien toch iets voor jullie kunnen betekenen.

Reageer