beantwoord

Niet inwoners van Nederland. Hoe kom je aan een kaartje ?? Gewoon in de bus of trein ??

• 9 juli 2014
  • 5 reacties
  • 371 Bekeken

Ik kom in augustus naar Nederland... Via Eindhoven wil ik met de bus en trein naar Breda.
Woon niet in Nederland ... Hoe doe ik dat en Hoeveel gaat mij dat kosten...
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 9 juli 2014, 12:42

Ik neem aan dat bedoelt dat u naar Eindhoven Airport vliegt? Vanaf daar kunt u met de bus naar station Eindhoven. De kosten daarvan zijn me niet geheel bekend, maar u kunt gewoon contant betalen bij de buschauffeur. Vanaf station Eindhoven kunt u met de trein naar Breda. Daarvoor kunt u een eenmalige OV-chipkaart kopen uit de automaat of aan het loket. De kosten daarvan zijn EUR 11,20. U mag absoluut niet zonder kaartje de trein in stappen. Bij controle betaalt u dan namelijk EUR 35,- boete, omdat u dan zwart rijdt.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik neem aan dat bedoelt dat u naar Eindhoven Airport vliegt? Vanaf daar kunt u met de bus naar station Eindhoven. De kosten daarvan zijn me niet geheel bekend, maar u kunt gewoon contant betalen bij de buschauffeur. Vanaf station Eindhoven kunt u met de trein naar Breda. Daarvoor kunt u een eenmalige OV-chipkaart kopen uit de automaat of aan het loket. De kosten daarvan zijn EUR 11,20. U mag absoluut niet zonder kaartje de trein in stappen. Bij controle betaalt u dan namelijk EUR 35,- boete, omdat u dan zwart rijdt.
Ok bedankt... Dus buitenlanders kunnen gewoon in de bus of tram een kaartje kopen ????
Ok bedankt... Dus buitenlanders kunnen gewoon in de bus of tram een kaartje kopen ????

Hoi Tonino,

Bij de chauffeur kan dat, zoals Luchtmacht aangeeft en volgens mij kan je zelfs een vervoerbewijs van Eindhoven Airport naar station Breda kopen. Er is sinds kort namelijk een samenwerking opgezet tussen NS en de busvervoerder Hermes in Eindhoven. Ik wil het nog even voor de zekerheid controleren, maar de storing van het E-ticket is nog niet voorbij, dan weet ik het zeker. Ik ben tijdens controle geregeld dit soort vervoerbewijzen tegengekomen, maar sinds de veranderingen van vandaag wil ik het even zeker weten.
Ja, er is inderdaad nog steeds een gecombineerd vervoerbewijs beschikbaar van Eindhoven Airport naar station Breda. Dat zou dus een andere oplossing kunnen zijn.
Hoi tonino,

De luchtmacht heeft je het juiste antwoord gegeven. Daarnaast kun je ook een speciaal e-ticket voor Eindhoven AIirport bestellen, klik hier. Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Reageer