Skip to main content
beantwoord

Nieuwe tarieven fietsenstalling Ede-Wageningen

• January 21, 2025
  • 7 reacties
  • 194 Bekeken

Vanwege stijgende kosten en de hoge inflatie is NS fiets genoodzaakt het tarief voor een jaarabonnement voor de fietsenstalping in Ede-Wageningen aan te passen, van let op €60 naar €85....Kan iemand mij deze prijsverhoging van bijna 42% verklaren? 

Beste antwoord door Robert B

Ik denk dat het wel klopt want de tarieven voor 2024 waren volgens mij € 55/75/105 en zijn met 10 euro verhoogd.

In 2024 kostte bij zelfservice stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 0,55) een abonnement 55 euro, bij bewaakte stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 1,35 per dag) 75 euro, en bij stallingen zonder eerste 24 uur gratis (€ 1,35 per dag) was het 105 euro.

Waar die 60 euro voor Ede-Wageningen (bewaakt) vandaan komt weet ik niet, dat moet haast wel 75 euro geweest zijn, of voor een tijdelijke zelfservice stalling.

Overigens ging het in Zwolle ook fout, zie 

7 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4220 reacties
  • January 21, 2025

Vanwege stijgende kosten en de hoge inflatie 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3881 reacties
  • January 21, 2025

Maar de inflatie was echt geen 42 procent dus dit is niet de verklaring. 

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 3667 reacties
  • January 21, 2025

Tsja, een jaarabonnement van € 85 is nog steeds een koopje. In de oude stalling die er al lang niet meer is (dus voor 12% inflatie) was een abonnement al € 120,- ofzo...

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3881 reacties
  • January 21, 2025

Tsja, een jaarabonnement van € 85 is nog steeds een koopje. In de oude stalling die er al lang niet meer is (dus voor 12% inflatie) was een abonnement al € 120,- ofzo...

Er zijn nu best wel veel stallingen waarbij het stallen de eerste 24 uur gratis is. Dus dan is dit toch wel weer een weliswaar kleine kostenpost.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Ik denk dat het wel klopt want de tarieven voor 2024 waren volgens mij € 55/75/105 en zijn met 10 euro verhoogd.

In 2024 kostte bij zelfservice stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 0,55) een abonnement 55 euro, bij bewaakte stallingen (eerste 24 uur gratis en daarna € 1,35 per dag) 75 euro, en bij stallingen zonder eerste 24 uur gratis (€ 1,35 per dag) was het 105 euro.

Waar die 60 euro voor Ede-Wageningen (bewaakt) vandaan komt weet ik niet, dat moet haast wel 75 euro geweest zijn, of voor een tijdelijke zelfservice stalling.

Overigens ging het in Zwolle ook fout, zie 

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 3667 reacties
  • January 21, 2025

Ede-Wageningen is ook de eerste 24 uur gratis. De € 85 is alleen nuttig als je je fiets regelmatig langer stalt. En dat was twee jaar geleden in de oude en veel te krappe stalling nog € 120,-, dus ik vind 't persoonlijk een koopje voor de nieuwe vs de oude stalling.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 3003 reacties
  • January 21, 2025

Maar de inflatie was echt geen 42 procent dus dit is niet de verklaring. 

Tja, als iets van 2 euro naar 4 euro gaat heb je opeens een prijsstijging van 100%...

De inflatie is welliswaar geen 100%, maar dat betekent nog niet dat de prijs niet met 100% kan stijgen door de inflatie.

Inflatie is een gemiddelde percentage, en niet alles stijgt gemiddeld.

De inflatie is dus zeker wel een verklaring waarom de prijs met 42% zou kunnen stijgen.

Wat zijn percentages toch gevaarlijk...