beantwoord

NS 1 DAG OV VRIJ

• 20 december 2015
  • 9 reacties
  • 2067 Bekeken

Ik heb een NS kaart gekocht van een jongen voor 1 dag onbeperkt te reizen in Nederland.
Ik wou gisteren naar Amsterdam gaan en toen ik om 11 uur op het station in Maastricht was en ik checkte in stond er een melding dat het niet mogelijk was. (met een rood lampje) dit kaartje is geldig t/m 31-12-2015. Wat kan ik het beste doen? Of zijn deze alleen geldig door de weeks en niet in het weekend? Ik heb deze jongen er ook al op aangesproken en hij wil het geld niet terug geven omdat hij zegt dat het geldig was. Aangifte bij de politie lijkt me geen oplossing omdat zij er niet snel wat mee doen. Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast Bedankt.
icon

Beste antwoord door Daviddd043 20 december 2015, 22:38

Oke Bedankt. ik heb net contact opgenomen met NS (zakelijk) en zij zeiden dat die persoon hem al gebruikt heeft. maar toch bedankt ik ga meteen kijken bij het dichtsbijzijnde station.
Bekijk origineel

9 reacties

Wat voor oplossing of wat voor hulp had je verwacht?

Ik acht de kans groot dat je gewoon een reeds gebruikt kaartje hebt gekocht. Daarom kan NS hierin verder niet voor je betekenen. Je zult dus zelf moeten bekijken hoe je dit op wilt lossen.
Wat voor oplossing of wat voor hulp had je verwacht?

Ik acht de kans groot dat je gewoon een reeds gebruikt kaartje hebt gekocht. Daarom kan NS hierin verder niet voor je betekenen. Je zult dus zelf moeten bekijken hoe je dit op wilt lossen.

Is er geen mogelijkheid om te bellen naar NS zodat zij kunnen checken wanneer het kaartje gebruikt is?
Ik denk dat je dat zelf ook kunt zien door bij de automaat de laatste transacties uit te lezen. Van een eenmalige chipkaart zijn de laatste twee transacties bij de automaat op te vragen. Ik denk niet dat zoiets telefonisch kan. Wel kun je het aan het loket proberen.
Oke Bedankt. ik heb net contact opgenomen met NS (zakelijk) en zij zeiden dat die persoon hem al gebruikt heeft. maar toch bedankt ik ga meteen kijken bij het dichtsbijzijnde station.
Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt!
Hoi, ik heb hetzelfde probleem (https://forum.ns.nl/overige-producten-6/1-dag-trein-vrij-probleem-datum-20741). Maar ik heb het kaartje van een betrouwbaar persoon, die gaat nu ook NS zakelijk bellen. Hopelijk zeggen ze niet hetzelfde. Heb zelf op de automaat op het station gekeken, maar er staan geen transacties op. Geen idee of zo'n kaart dat uberhaupt registreert. Maar iedereen die hem scant van NS personeel kan alleen lezen: verlopen of gebruikt. Schiet dus ook niet op.
Reputatie 7
Badge +3
Het zoveelste slachtoffer dat een al gebruikte dagkaart of actievatie code heeft gekocht.
Wie ook opgelicht wil worden kan nog steeds volop terecht op marktplaats.nl
Die van mij is anders niet van marktplaats 😉 en niet gebruikt.. Dus het kan ook echt een foute kaart zijn, die van mij zal waarschijnlijk tot de 19e december geldig zijn geweest ipv de 31e (wat op het kaartje zelf staat gedrukt)
Als het echt een defect kaartje is kun je deze bij een servicebalie omwisselen voor een werkende:)

Reageer