beantwoord

NS app, mijn e-ticket niet ontvangen

  • 5 August 2021
  • 25 reacties
  • 17150 Bekeken

Ik heb een uur en twintig minuten geleden een treinkaartje via de NS-app gekocht maar ik heb tot nu toe de eticket nog niet ontvangen (niet als email en ook niet op de app).

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 August 2021, 19:43

Bekijk origineel

25 reacties

Badge +3

U moet hiervoor even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Tickets besteld en niet ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

Het antwoord is niet veranderd in 8 maanden:

U moet hiervoor even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Goedemorgen ruim 2 uur geleden mjjn ticket onljne besteld.maar hij komt niet in mijn mailbox

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen ruim 2 uur geleden mjjn ticket onljne besteld.maar hij komt niet in mijn mailbox

Zie bovenstaand bericht van @mrfreeze 

Wilt u zich svp aan de regels van het forum houden en geen scheldwoorden gebruiken? Ik scheld u toch ook niet uit? Emotie mag getoond worden, schelden online is zo makkelijk en hier dus niet toegestaan.

Dit topic is meer dan een jaar oud en ja, soms is er een storing, ja, dat is verre van ok en er zal ongetwijfeld een moderator reageren. Men zal een oplossing voor u hebben, aangezien dit helaas vaker een terugkerende storing is.

Ik ben het met u eens dat dit zeer onwenselijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Tip voor @Janpietsnot als jouw ticket niet binnenkomt binnen een uur, open deze niet en koop op het station een kaartje. Je kunt het geld van niet of te laat ontvangen ticket terugvragen en hebt minder stress als ticket nr. 2 ook niet binnen komt.

Nog een tip: vriendelijkheid opent meer deuren dan schelden.

Reputatie 7
Badge +1

Lees net op Twitter dat er weer een storing is met de e-tickets. Aantal storingen neemt zo langzamerhand wel dramatische vormen aan.

Dit topic is al meer dan een jaar oud, en er zijn soorgelijke topics met precies hetzelfde probleem te vinden die nog veel ouder zijn. Zelfs @Loes, hoofdconducteur, geeft aan dat dit probleem vaker voorkomt. Maar oplossen? Welnee joh, we hebben toch een monopolie?

Ik heb zojuist hetzelfde ervaren: ticket besteld, mail niet aangekomen. Gevolg: geen enkele mogelijkheid meer om het ticket op de mobiel te zetten. Hoe moeilijk kan het zijn om een alternatief te bieden? De PDF die ik van het ticket gedownload heb, heeft een QR-code. QR-scanner aan de app toevoegen en klaar! Of geef op de afrondingssite waar je de PDF downloadt ook een link om hem te importeren, ipv via de mail-omweg.

Het is dat ik morgen naar het centrum van Amsterdam moet, en eigenlijk geen keuze heb. Blijkbaar heb ik gewoon gelijk dat ik zoveel mogelijk de auto pak. Deze zeldzame NS-ervaring smaakt niet naar meer.

Reputatie 7
Badge +1

Of geef op de afrondingssite waar je de PDF downloadt ook een link om hem te importeren, ipv via de mail-omweg.

Die downloadlink hoort daar ook te zijn en is daar ook als je in het Engels bestelt. De Nederlandse bestelpagina heeft al een paar jaar een probleem maar oplossen heeft voor NS geen prioriteit.

Reputatie 7
Badge

Het kan ook geen kwaad om een keertje in de spambox te kijken. 

Die downloadlink hoort daar ook te zijn en is daar ook als je in het Engels bestelt. De Nederlandse bestelpagina heeft al een paar jaar een probleem maar oplossen heeft voor NS geen prioriteit.

Ik heb in andere topics ook screenshots van die Engelse pagina gezien, en die lijkt door een ander team en volgens een andere specificatie in elkaar gezet te zijn. Het is een compleet andere pagina, geen simpele vertaling van de Nederlandse (of andersom). Zeggen dat de downloadlink er hoort te staan omdat hij ook op de EN site staat, is te simpel gedacht. De NL afrondingssite geeft echt aan dat je in je mailbox moet zijn. Dit is geen bug, het is niet zo dat de downloadlink simpelweg ontbreekt, de NL site is zonder die link ontworpen.

Het kan ook geen kwaad om een keertje in de spambox te kijken. 

Als het zo eenvoudig was had ik geen account aangemaakt om erover te klagen. Het kan ook geen kwaad om een beetje vertrouwen in andere forumgebruikers te hebben. Als ik zeg “mail niet aangekomen”, dan is ‘ie niet aangekomen.

Ik begrijp iets niet. De ene reiziger krijgt direct zijn ticket, getuige het feit dat sommige gelukzoekers denken dat wij gek zijn, die hebben hun ticket direct en net zoals vandaag ook weer minimaal 20 minuten geen mail bij een reiziger, maar wel de betaling. Waarom de een wel direct en de ander niet. Ik zou willen dat ik het ging snappen.

Reputatie 7
Badge +1

Die downloadlink hoort daar ook te zijn en is daar ook als je in het Engels bestelt. De Nederlandse bestelpagina heeft al een paar jaar een probleem maar oplossen heeft voor NS geen prioriteit.

Ik heb in andere topics ook screenshots van die Engelse pagina gezien, en die lijkt door een ander team en volgens een andere specificatie in elkaar gezet te zijn. Het is een compleet andere pagina, geen simpele vertaling van de Nederlandse (of andersom). Zeggen dat de downloadlink er hoort te staan omdat hij ook op de EN site staat, is te simpel gedacht. De NL afrondingssite geeft echt aan dat je in je mailbox moet zijn. Dit is geen bug, het is niet zo dat de downloadlink simpelweg ontbreekt, de NL site is zonder die link ontworpen.

Ik bestel nooit een binnenlands kaartje via de website, maar ik heb wel verschillende screenshots gezien van de NL website met een foutmelding in de laatste stap i.p.v. de downloadlink. Misschien is dat nu “gerepareerd” en is er nu geen foutmelding meer maar het blijft een bug. Er wordt immers bij de bestelling beloofd dat je je kaartje na betaling kunt downloaden. De e-mail is extra:

 

Die downloadlink hoort daar ook te zijn en is daar ook als je in het Engels bestelt. De Nederlandse bestelpagina heeft al een paar jaar een probleem maar oplossen heeft voor NS geen prioriteit.

Ik heb in andere topics ook screenshots van die Engelse pagina gezien, en die lijkt door een ander team en volgens een andere specificatie in elkaar gezet te zijn. Het is een compleet andere pagina, geen simpele vertaling van de Nederlandse (of andersom). Zeggen dat de downloadlink er hoort te staan omdat hij ook op de EN site staat, is te simpel gedacht. De NL afrondingssite geeft echt aan dat je in je mailbox moet zijn. Dit is geen bug, het is niet zo dat de downloadlink simpelweg ontbreekt, de NL site is zonder die link ontworpen.

Ik bestel nooit een binnenlands kaartje via de website, maar ik heb wel verschillende screenshots gezien van de NL website met een foutmelding in de laatste stap i.p.v. de downloadlink. Misschien is dat nu “gerepareerd” en is er nu geen foutmelding meer maar het blijft een bug. Er wordt immers bij de bestelling beloofd dat je je kaartje na betaling kunt downloaden. De e-mail is extra:

 

Je kan het ticket downloaden als PDF, maar die is NIET te importeren in de app! Dat had ik in mijn eerste reactie ook al aangegeven.

Badge +3

Om het kort te houden, de ‘ophaalpagina’ die je (ooit) ook via e-mail krijgt ziet er wat anders uit tegenwoordig.

Als het niet lukt om die in de NS app te importeren (via de mail op je telefoon natuurlijk) kan je het ticket ook downloaden als pdf.

Badge +3

Ik begrijp iets niet. De ene reiziger krijgt direct zijn ticket, getuige het feit dat sommige gelukzoekers denken dat wij gek zijn, die hebben hun ticket direct en net zoals vandaag ook weer minimaal 20 minuten geen mail bij een reiziger, maar wel de betaling. Waarom de een wel direct en de ander niet. Ik zou willen dat ik het ging snappen.

Je bent niet gek @Loes want elk e-ticket moet handmatig in de NS app gezet worden (of downloaden en eventueel printen).

Probleem is dat je bij de Engelse versie van de bestelpagina wél meteen je ticket krijgt, en bij Nederlands op een mail mag wachten? 😣

De nederlandse importeert ook direct in de app om eerlijk te zijn. Als een reiziger die vanuit de app koopt, ben ik niet anders gewend dat na de betaling het e-ticket direct in de app gezet wordt. Heb zelf het idee als dat niet lukt, ofwel een stap te snel is gegaan of er is niets in die app aangeschaft.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp iets niet. De ene reiziger krijgt direct zijn ticket, getuige het feit dat sommige gelukzoekers denken dat wij gek zijn, die hebben hun ticket direct en net zoals vandaag ook weer minimaal 20 minuten geen mail bij een reiziger, maar wel de betaling. Waarom de een wel direct en de ander niet. Ik zou willen dat ik het ging snappen.

Je bent niet gek @Loes want elk e-ticket moet handmatig in de NS app gezet worden (of downloaden en eventueel printen).

Probleem is dat je bij de Engelse versie van de bestelpagina wél meteen je ticket krijgt, en bij Nederlands op een mail mag wachten? 😣

Als ik een code verzilver, krijg ik de mail direct en kan het ticket ook gelijk vanaf de site downloaden.

Badge +3

Het gaat er om dat er altijd een handeling nodig is om een ticket vanuit de bestelpagina (website) in de app te krijgen.

Die bestelpagina krijg je inderdaad soms meteen, en anders in ieder geval (vaak ook vrijwel meteen) via e-mail.

Dat het vanuit de app allemaal naadloos lijkt te gaan is prima, maar er wordt toch echt een browser geopend voor de Mijn Tickets pagina.

Hallo,

Ik heb rond 10 uur een e ticket gekocht online en niks ontvangen niet in de app en geen mail. Ik heb daarna de klanten servies gebeld maar ik moest 20 minuten wachten en niemand nam op me bel te goed was bijna op. Weet iemand misschien wat ik moet doen? Het in al inmiddels 1 uur snachts en nog steeds niks ontvangen.

Reputatie 6
Badge +2

Hi Mohammed999 en welkom bij de NS Community! 
Ik hoop dat je toch je ticket nog hebt ontvangen om te kunnen reizen. Het spijt mij dat je niet direct contact hebt kunnen krijgen met onze klantenservice. Voor een eventuele volgende keer raad ik je aan om een openbaar berichtje te sturen via Twitter naar @NS_online.

@Loes Ik denk dat je niet gek bent, en niemand hier is gek.

Het lijkt erop dat de browser op je telefoon goed moet meewerken om het gekochte kaartje in de app te krijgen.

Maar iedere telefoongebruiker kan de instellingen wijzigen van de browser. Bijvoorbeeld cookies blokkeren en Javascript uitzetten. Mensen die dat gedaan hebben, realiseren zich dan waarschijnlijk niet dat het bestelproces van een NS kaartje schipbreuk kan lijden. Want het lijkt of het kopen van een kaartje een zaak is van de NS-app alleen.

Ik denk dat de ontwerpers van de NS app zich moeten realiseren dat niet elke browser mee gaat werken, en dat ze in zulke gevallen ofwel een andere route moeten bieden, of een waarschuwing vooraf moeten geven “pas op, uw browser blokkeert cookies, en dan kunt u het gekochte kaartje niet importeren in de app”. Of iets dergelijks.

Ik heb een traject op mijn ov gekocht en toen ik klaar was met het betalen kon hij de pagina niet meer laden. Nu heb ik niks ontvangen maar er is wel geld afgeschreven van mijn rekening 

Welkom op onze NS Community, Zayonvh. Hoe bedoel je traject? Een Traject Vrij abonnement? Een e-ticket met een begin- en eindstation? Voor beide is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice. Mocht het om een e-ticket gaan, houd dan het ordernummer in de omschrijving van de afschrijving bij de hand.

Reageer