beantwoord

NS App: QR code van oud kaartje

• 4 september 2019
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Ik heb zojuist online een kaartje gekocht en in de NS App geladen. Dit kaartje is zichtbaar op de planner pagina met de correcte datum. Wanneer ik het kaartje selecteer krijg ik een QR code van een oud kaartje te zien!
icon

Beste antwoord door Thom 4 september 2019, 12:06

Het zijn Azteccodes. Kunt u die echt uitlezen? QR-code is niet bruikbaar op NS-kaartjes. Als u op de juiste datum de Scanticketlezer neemt, gaat het poortje open.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het zijn Azteccodes. Kunt u die echt uitlezen? QR-code is niet bruikbaar op NS-kaartjes. Als u op de juiste datum de Scanticketlezer neemt, gaat het poortje open.
Dit is precies mijn probleem: ik selecteer het kaartje met de datum van vandaag op de planner pagina en wil het poortje openen op het station. De kaartlezer laat weten dat mijn kaartje verlopen is. Vervolgens moet ik naar Mijn Reizen om alsnog het goede kaartje te selecteren, terwijl ik het best handig vind dat het op planner pagina zichtbaar is, tegelijk met mijn reisgegevens.
Mijn inziens is dit een bug in de App: ik selecteer het kaartje met de goede datum en krijg de code van een verlopen kaartje.
Hallo RBas en welkom bij de NS Community.

Deze had ik nog niet eerder gehoord of gezien, erg opvallend. Ik wil je adviseren contact op te nemen met de makers van de app via de feedbackmogelijkheid en het daar uit te leggen. Zij gaan hiermee aan de slag en het oppakken. Kom je er zo verder uit?

Reageer