Skip to main content
Antwoord

ns + arriva

• June 18, 2024
  • 3 reacties
  • 534 Bekeken

Ik ga naar Limburg, in deze reis moet je een paar keer overstappen van NS naar Arriva/Blauwnet. Als ik een kaartje koop met mijn beginpunt en de eindbestemming, kan ik dan meerdere keren met datzelfde treinkaartje in- en uitchecken tussen NS/Arriva? 

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Bij het kopen van een treinkaartje (uit een automaat) voor tussen A en B krijg je bij meerdere mogelijkheden de verschillede routekeuzes en prijzen.

Bij een e-ticket (via de app of reisplanner) ook, tik een reisadvies aan en je krijgt de prijs voor de betreffende route.

Met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt.

Voor maximale flexibiliteit, vergeet e-tickets of automaatkaartjes en reis gewoon op je bankpas (wel netjes overstappen tussen vervoerders natuurlijk).

3 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • June 18, 2024

Welkom bij de NS Community!

Bij het kopen van een treinkaartje (uit een automaat) voor tussen A en B krijg je bij meerdere mogelijkheden de verschillede routekeuzes en prijzen.

Bij een e-ticket (via de app of reisplanner) ook, tik een reisadvies aan en je krijgt de prijs voor de betreffende route.

Met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt.

Voor maximale flexibiliteit, vergeet e-tickets of automaatkaartjes en reis gewoon op je bankpas (wel netjes overstappen tussen vervoerders natuurlijk).

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • June 18, 2024

Geldt dit ook voor een ouderwets papieren treinkaartje? Zitten de tussenstops waar ik dan in en uit moet checken tussen ns en arriva/blauwnet daar bij in, of moet ik daar een apart kaartje voor halen?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • June 18, 2024

Geldt dit ook voor een ouderwets papieren treinkaartje? Zitten de tussenstops waar ik dan in en uit moet checken tussen ns en arriva/blauwnet daar bij in, of moet ik daar een apart kaartje voor halen?

Een automaat geeft je een kaartje met een route erop (Blauwnet/NS/Arriva). Tussen vervoerders moet je ‘overstappen’ (dus uit- en weer inchecken). Dat staat ook op het kaartje zelf.

Een kaartje uit een automaat koop je met een bankpas. Met die bankpas zelf kan je ook gewoon reizen en is 1 euro goedkoper dan het kaartje uit de automaat.