NS Fiets in Deventer heeft maling aan klanten

Ik had een abonnement op de ondergrondse afgesloten fietsenstalling in Deventer. Ik heb daarvoor een jaarbedrag plus borg betaald. De directeur NS Fiets Fietskluizen Remco Wieland schreef mij dat de stalling wordt opgeheven en dat jaarbedrag plus borg zouden worden teruggestort en dat mijn fiets op een bepaalde plek buiten zou worden neegezet. Dat gebeurde niet. Toen ik 's avonds aankwam was de stalling inmiddels gesloten en mijn fiets stond niet op de beloofde plek buiten. De laatste bus was al weg. Ik moest een heel eind lopen. De volgende dag ben ik gaan zoeken. Ik vond mijn fiets op een vrachtauto. De borg en het restant van het jaarbedrag is nooit teruggestort, hoewel dat was beloofd in die brief. In diezelfde brief schreef Remco Wieland dat ik in aanmerking kwam voor een fietskluis. Ik heb daarvoor meteen een jaarbedrag plus borg betaald en ik ontving na enige tijd een pasje in plaats van eeen sleutel, niet voor een fietskluis ......... maar voor de stalling die inmiddels niet meer bestond. Telefonisch heb ik meermalen geprobeerd Remco Wieland aan de lijn te krijgen, wat niet lukte. Deze meneer verschuilt zich achter onschuldige servicemedewerkers, die van goede wil zijn maar niets kunnen doen. Toen heb ik een brief geschreven, wederom geen reactie. Alles bij elkaar een buitengewoon onfatsoenlijke gang van zaken. Mijn fiets staat nu buiten en ik ben mijn geld kwijt. Ik heb een klacht ingediend maar ik moet nog zien dat daar iets mee gebeurt.

6 reacties

Beste Wim,

zoals Hans hierboven inderdaad al zegt kan ik niet zo heel veel met die reactie. Ik wil je echter graag helpen, zou je mij je gegevens toe willen sturen? Vriendelijke groet, Robby
Beste Wim,

Ik begrijp jouw vorige reactie niet helemaal.
Robby vraagt jou in een privébericht jouw naam, adres en woonplaats aan haar door te geven, zodat ze graag voor jou intern wil uitzoeken wat er precies aan de hand is.

Als reactie stuur jij simpelweg een quote van dat bericht.
Dat is natuurlijk niet waar Robby naar vraagt en daar kan zij niets mee.
Als jij daadwerkelijk wilt dat jouw probleem wordt opgelost, werk dan zelf ook een beetje mee en geef de gegevens die Robby vraagt aan haar door, zodat ze voor jou aan de slag kan.

Zonder die gegevens kan zij ook niets, maar ben jij ook je recht van spreken kwijt.
wimmoll@xs4all.nl
Robby NS schreef:

wimmoll schreef:

Ik had een abonnement op de ondergrondse afgesloten fietsenstalling in Deventer. Ik heb daarvoor een jaarbedrag plus borg betaald. De directeur NS Fiets Fietskluizen Remco Wieland schreef mij dat de stalling wordt opgeheven en dat jaarbedrag plus borg zouden worden teruggestort en dat mijn fiets op een bepaalde plek buiten zou worden neegezet. Dat gebeurde niet. Toen ik 's avonds aankwam was de stalling inmiddels gesloten en mijn fiets stond niet op de beloofde plek buiten. De laatste bus was al weg. Ik moest een heel eind lopen. De volgende dag ben ik gaan zoeken. Ik vond mijn fiets op een vrachtauto. De borg en het restant van het jaarbedrag is nooit teruggestort, hoewel dat was beloofd in die brief. In diezelfde brief schreef Remco Wieland dat ik in aanmerking kwam voor een fietskluis. Ik heb daarvoor meteen een jaarbedrag plus borg betaald en ik ontving na enige tijd een pasje in plaats van eeen sleutel, niet voor een fietskluis ......... maar voor de stalling die inmiddels niet meer bestond. Telefonisch heb ik meermalen geprobeerd Remco Wieland aan de lijn te krijgen, wat niet lukte. Deze meneer verschuilt zich achter onschuldige servicemedewerkers, die van goede wil zijn maar niets kunnen doen. Toen heb ik een brief geschreven, wederom geen reactie. Alles bij elkaar een buitengewoon onfatsoenlijke gang van zaken. Mijn fiets staat nu buiten en ik ben mijn geld kwijt. Ik heb een klacht ingediend maar ik moet nog zien dat daar iets mee gebeurt.

beste Wimmol, ik snap dat je hier heel erg van baalt en dit is ook niet onze gebruikelijke gang van zaken. Ik ga dit graag intern voor je uitzoeken, zou je mij in een privébericht wat aanvullende gegevens (naam, adres, woonplaats) willen sturen?
Vriendelijke groet, Robby

wimmoll schreef:

beste Wimmol, ik snap dat je hier heel erg van baalt en dit is ook niet onze gebruikelijke gang van zaken. Ik ga dit graag intern voor je uitzoeken, zou je mij in een privébericht wat aanvullende gegevens (naam, adres, woonplaats) willen sturen?
Vriendelijke groet, Robby
Beste Wim,

Over het algemeen is het zo dat binnen een organisatie diverse medewerk(st)ers de dagelijkse werkzaamheden uitvoeren.
Een directeur coördineert, stuurt aan, heeft vaak contact en overleg met andere partijen en ondertekent ( als hoogst verantwoordelijke) vaak ook de brieven die door de uitvoerende medewerk(st)ers zijn geschreven.

Daarom ook dat jij Remco Wieland ook niet aan de telefoon kunt krijgen. Hij behandelt de wijzigingen in Deventer niet zelf; dat doen zijn medewerk(st)ers, die jij dus wel te spreken krijgt.

Maar als jij Remco Wieland met alle geweld persoonlijk wilt benaderen, dan zou je een aan hem geadresseerd e-mailtje kunnen sturen. Of dat daadwerkelijk bij hem op het bureau komt of bij zijn secretaresse dat is dan nog even een open vraag. Dat kan ik niet beoordelen.
Mijn ervaring is echter dat mailtjes altijd wel bij de persoon terecht komen aan wie je ze adresseert.

Helaas schrijf je niet wanneer je die brief hebt geschreven. Je moet er wel van uitgaan dat de behandeling en beantwoording van een brief enige tijd vraagt. Men zal immers ook moeten uitzoeken wat er precies aan de hand is.
En datzelfde geldt ook voor de klacht die je ingediend hebt. Ook daar zal enige tijd mee gemoeid zijn om alles (opnieuw) uit te zoeken en je uiteindelijk een reactie op die klacht te sturen.
Een termijn van 4-6 weken is in zo'n geval echt geen uitzondering.

Overigens pak ik het zelf meestal iets anders aan.
Als ik met de medewerk(st)ers "aan de basis" (dus bijv. telefoon) niet verder kom, dan begin ik gewoon van bovenaf. Dan stuur ik gewoon een brief naar de de voorzitter van de Raad van Bestuur of de Hoofddirectie.
In die paar keer dat ik dat gedaan heb werkte dat perfect. Meestal werd ik de volgende dag al gebeld door diegene aan wie ik de brief had gestuurd.
Kortom, Wim, als niets meer helpt e is dat misschien nog een idee.

Veel succes!

Vr.gr
Hans
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt me een klusje voor een van de moderators van dit forum. Die kijken hier een paar keer per dag en omdat het medewerkers van NS zijn, kunnen die zich niet alleen op uw zaak storten maar er mogelijk ook wat aan doen. Ze hebben NS achter de naam staan.

Reageer