beantwoord

ns flex basis samenreiskorting aanzetten

  • 20 June 2021
  • 4 reacties
  • 2117 Bekeken

Dag,

 

ik kan al enkele weken geen samenreiskorting aanzetten in MijnNS online en de NS app. Mijn kaart met Flex basis staat erin met de normale opties alleen het item samenreiskorting is verdwenen. Zowel op de site als in de app is het niet meer mogelijk samenreiskorting aan of uit te zetten. Ik heb de laatste versie vd app. Is iemand dit probleem bekend? De enige mogelijkheid om met korting mee te reizen is om een los ticket met korting te kopen. Omdat ik ns flex basis heb kan het niet via product ophalen bij de automaat. 

 

mvg,

 

Jeffrey

icon

Beste antwoord door Thom 20 June 2021, 17:23

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als je (zoals ik) NS Flex Basis hebt mag je Samenreiskorting gewoon aan zetten om met iemand mee te reizen. Doordeweeks ook met iemand die Weekend Voordeel/Vrij heeft en die dan zelf niet eens korting krijgt!

Maar ja, dan moeten Mijn NS of de NS app wel werken. Bij mij werkt het weer, maar Samenreiskorting had ik ingesteld via de website. :sweat_smile:

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik zie dat ook soms in de app (zojuist weer) maar als ik dan op ‘Opnieuw proberen’ tik dan werkt het ineens weer wel. Via de Mijn NS website werkt het bij mij ook.

Storing dus meestal, eventueel kan je (i.p.v. een e-ticket) het ook door de Klantenservice aan laten zetten. Telefoon of chat is het snelst.

Als het echt al wekenlang niet werkt dan is er waarschijnlijk iets met je account. Zie je wel de optie voor Klassewissel en het tellertje voor reiskosten?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt in de daluren met bekenden met een NS-abonnement (uitgezonderd NS Flex Basis of Kids Vrij) of Studentenreisproduct meereizen. Voor je instapt, zet je Samenreiskorting aan in de NS-app of in Mijn NS.

 

U kunt niet iemand met korting meenemen maar u kunt wel met samenreiskorting mee met een ander die een daarvoor geldig abonnement heeft, m eereizen. In het laatste geval zou het het moeten doen.

Reputatie 3

Bij mij werken klassewissel en samenreiskorting via de app de helft van de tijd wel en de andere helft van de tijd niet (ruwe schatting). 

We zitten nu wat dat betreft helaas in de tweede helft. 

Samenreiskorting heb ik gelukkig zelden nodig, maar klassewissel is soms wel vervelend. Dit duurt bij mij al maanden en er is helaas nog geen verbetering zichtbaar. 

 

Reageer