beantwoord

NS international ticket niet in te laden in app - uitprinten E-ticket niet mogelijk

Ik ben al wat topics tegen gekomen hier van gelijke strekking, maar deze zijn van x maanden geleden en er zijn nog geen - voor de klanten - bevredigende antwoorden, voor zover ik dat kan zien.

Zojuist heb ik voor mijn vriendin voor morgen een ticket geboekt Parijs - Schiphol via NS international.
We hebben uiteraard op allerlei manieren geprobeerd om het ticket in de NS international app te krijgen maar dit is ons niet gelukt.
De reis vindt morgen ochtend vroeg plaats en er is geen printer in de buurt in Parijs waarop het ticket kan worden uitgeprint - eerste deel TGV, vanaf Bru-midi NS - en ik lees hier overal dat ze een boete praktisch onvermijdelijk is als ze het ticket op haar mobiel laat zien.

Deze QR code op de PDF is exact dezelfde informatie als de QR code op de app en heeft net zo goed een paspoort of ander foto ID nodig ter identificatie.
Hoe gaan we dit nog oplossen in deze nachtelijke uren voor vertrek? Een printer zoeken is geen optie. Het annuleren van het ticket om vervolgens een nieuwe te kopen ook niet. Het MOET mogelijk zijn deze optie toe te voegen in een nieuw te zenden boekingsbevestiging!

bvd
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 augustus 2018, 12:03

Internationale tickets dienen in de NS international app te staan.

De benaming is dan iets anders, je kent onderscheid in een mobiel ticket of een homeprint ticket.

Het mobiele ticket koop je in principe via de app en laad je dus ook in de app
Het homeprint ticket - is wat de naam al zegt - zelf van te voren uitprinten.

Je kunt je ticket bij een servicemeubel (gratis) uitprinten of tegen betaling bij een servicebalie.

Er wordt expliciet vermeld:
[quote]U kunt niet reizen met de boekingsbevestiging of het homeprint-ticket tonen op een smartphone of tablet./[quote]
Je kunt het hier nog eens nalezen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bel NSInternational, die zijn er 24 uur per dag.
  • NS International Service Center: 030-2300023. 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Voor het telefonisch boeken van treintickets en overige vragen.
Hallo jeehaa, welkom op onze Community!

Ik hoop dat je het advies van Thom hebt opgevolgd. Ben je eruit gekomen met mijn collega's van NS International?
Reputatie 5
Moet een NS International ticket eigenlijk wel in een App ?

Voor nu te laat, maar tickets naar Frankrijk koop je het best op http://oui.sncf , de nieuwe naam van SNCF voyages.
Scheelt een hoop gedonder...
Reputatie 7
Internationale tickets dienen in de NS international app te staan.

De benaming is dan iets anders, je kent onderscheid in een mobiel ticket of een homeprint ticket.

Het mobiele ticket koop je in principe via de app en laad je dus ook in de app
Het homeprint ticket - is wat de naam al zegt - zelf van te voren uitprinten.

Je kunt je ticket bij een servicemeubel (gratis) uitprinten of tegen betaling bij een servicebalie.

Er wordt expliciet vermeld:
[quote]U kunt niet reizen met de boekingsbevestiging of het homeprint-ticket tonen op een smartphone of tablet./[quote]
Je kunt het hier nog eens nalezen.
Dank voor de reacties. Helaas heeft het niets opgeleverd ondanks de pogingen van de klantenservice. Een gekocht ticket in de app , waarbij je dus wordt doorestuurd naar de site, is niet in te laden in de app zelf. De aangeboden alternatieven - kosten vrij cancelen om opnieuw via de app te proberen of in de ochtend op het station het ticket bij een van de terminals te kopen - zíjn geen alternatieven.

Op dit moment reist ze dus volgens NS internationaal niet met een geldig ticket.

Ik heb dit ook als feedback gegeven aan de dame van de klantenservice, die er uiteraard zelf niets aan kan doen. Hoe kan het in 2018 waarbij we alles kopen via apps en als je dat dan doet dan krijg he het ticket nog niet in de app.

Het TGV gedeelte van het ticket kon zojuist wel in de OUI app worden geladen maar het NS gedeelte niet.
Goed dat je dit hebt aangekaart bij mijn collega's jeehaa, maar jammer om te lezen dat er geen oplossing was hiervoor.

Reageer