beantwoord

NS IOS app werkt niet op Apple watch (app start niet op)

  • 20 July 2023
  • 15 reacties
  • 1063 Bekeken

Op mijn iPhone heb ik de NS app en die werkt prima maar de app op de Apple Watch staat wel op de Watch maar hij start niet op. Iemand hiermee bekend?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 20 July 2023, 19:40

Bekijk origineel

15 reacties

Hoi marzso en welkom bij onze Community.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat je bericht ervoor zorgde dat ik ook even op de Watch keek. Ik ervaar hetzelfde probleem.

Wat ik ga doen is de beheerders van de app hiervan in kennis stellen. Ik adviseer jou hetzelfde te doen. In de NS-app kan dit via ‘Meer’ rechtsonderin, vervolgens ‘Hulp’→ ‘NS-app’. Daar vind je een optie ‘Contact met app support’. Mijn collega's kunnen het probleem dan wellicht reproduceren.

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk heeft u hier iets aan, uit het archief:

 

Check in de app op de Watch of NS er op staat. Selecteer deze en kijk of er opgeslagen reizen in staan. Kijk daarbij op alle drie de schermpjes. Als er geen opgeslagen reizen te vinden zijn, moet u die plannen in de reisplanner. U moet uw reis dan eerst nog in opgeslagen reizen plaatsen en alle variabelen invullen. Als de tijd daar is, krijgt u een melding op uw Watch en hij waarschuwt bijvoorbeeld voor overstappen. Het verloopt niet intuïtief maar met als u de volgorde van werken eenmaal in de gaten heeft, werkt het. Kijk ook op Mijn reizen.

 

Een Watch kan alleen de bewust opgeslagen reizen inlezen. Er zijn vrij veel opties, stel ze voor u goed in.

 

Handig als u bijvoorbeeld binnen een vertrektijdenrange van twee uur elke zaterdag naar Nijmegen gaat en terug. Probleem is eerder dat het wat anders werkt dan je zou verwachten. Een reis plannen in de reisplanner die dan direct zichtbaar moet zijn, werkt niet zonder deze stappen.

Hallo, ik heb sinds een week hetzelfde probleem. NS app werkt niet meer op m’n Apple Watch Ultra. 

Vervelend, Kraantje Heinen. Heb je het advies van mijn collega Tomas al opgevolgd?

Hierbij IWatch 3 zelfde probleem, start niet op. Via help in de app een berichtje gestuurd. 

Vervelend, Kraantje Heinen. Heb je het advies van mijn collega Tomas al opgevolgd?

Beste Laura,

 

dat advies kan ik niet opvolgen, omdat de app überhaupt niet opstart.

 

Groeten.

Kraantje

Vervelend, Kraantje Heinen. Heb je het advies van mijn collega Tomas al opgevolgd?

Maar als je het advies van Tomas bedoelt om via mijn NS hier een melding van te maken bij de beheerders uhmmmmm…. ja, dat is deze melding. Of is er nog een andere manier om beheerders te informeren?

Ah, ik ziet het al, ook nu nog een melding via de app gedaan (en dus uiteindelijk per mail)

Ik heb een melding gedaan bij de NS app

en kreeg spoedig een bericht.

Helaas een slecht nieuws bericht; 

”Bedankt voor je bericht. We zijn gestopt met het ondersteunen van smart watch functionaliteit. We sluiten niet uit dat we in de toekomst alsnog de functionaliteit gaan ondersteunen.”

Op mijn iPhone heb ik de NS app en die werkt prima maar de app op de Apple Watch staat wel op de Watch maar hij start niet op. Iemand hiermee bekend?

En daar gaat weer een stukje service/gemak weg bij de NS! Wat was die app makkelijk om met de NS te reizen. Smart watches hebben de toekomst en de NS stopt ermee. Ben wel benieuwd hoe dit besluit tot stand is gekomen. 

Op mijn iPhone heb ik de NS app en die werkt prima maar de app op de Apple Watch staat wel op de Watch maar hij start niet op. Iemand hiermee bekend?

En daar gaat weer een stukje service/gemak weg bij de NS! Wat was die app makkelijk om met de NS te reizen. Smart watches hebben de toekomst en de NS stopt ermee. Ben wel benieuwd hoe dit besluit tot stand is gekomen. 

Ik vind het zelf ook vreemd dat ze met dat stukje service/gemak gestopt zijn.

@beheerders

“We zijn gestopt met het ondersteunen van smart watch functionaliteit.”

Waarom eigenlijk? Jullie hebben nu (nog) de expertise, en heel moeilijk moet het niet zijn om een paar ontwikkelaars in ieder geval onderhoud te laten doen op de bestaande, en redelijk goed werkende app… Ik mag toch hopen dat jullie de rest van het “Apple-ecosysteem” blijven ondersteunen.

“We sluiten niet uit dat we in de toekomst alsnog de functionaliteit gaan ondersteunen.”

Gewoon mee doorgaan--het gaat immers niet om nieuwbouw van een app voor een compleet nieuwe omgeving.

Reputatie 7
Badge +4

Mijn applewatch werkt prima, maar het is wel zaak de reis in de juiste volgorde op te slaan.

Mijn applewatch werkt prima, maar het is wel zaak de reis in de juiste volgorde op te slaan.

Mijn applewatch werkt ook prima ;-), maar de NS app start gewoon niet meer. Verschijnsel: na de tap op het icoontje “deinst” het scherm even, maar er gebeurt verder niets. Opnieuw installeren (hij staat nog wel in de app-store?!) helpt niet. 

Als hij bij jouw watch nog wel werkt, zou ik zeggen: niets aan doen, maar ik ben bang dat het binnenkort ook bij jou afgelopen is met de pret.

(Dat opslaan van die reizen was inderdaad iets om op te letten, maar toen deed de app het nog.)

Dit probleem duurt nog steeds voort. De app start niet op de Watch. Herinstallatie heeft geen effect. 

Jammer van de efforts van de developers om dit te maken, en het vervolgens volledig te laten vallen zonder reden. 

Reageer