beantwoord

Ns jongeren dagkaart

• 10 May 2021
  • 11 reacties
  • 374 Bekeken

Hallo allemaal. Ik en een vriend gaan binnenkort een dagje weg met de trein en gaan daarvoor de jongeren dagkaart gebruiken. Nou staat er dat in de weekenden de daluren niet tellen en dat je dan dus de hele dag kan reizen. Maar hoort vrijdag ook al bij het weekend van de jongeren dagkaart?

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 May 2021, 19:03

Nee, vrijdag geldt als een werkdag. Op vrijdag kun je dus met een Jongeren Dagkaart reizen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur.

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Nee, vrijdag geldt als een werkdag. Op vrijdag kun je dus met een Jongeren Dagkaart reizen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur.

Oké  maar stel nou dat ik om 15:45 in de trein terug stap, kan ik dan nog uitchecken op het station waar ik dan na 16:00 aankom

Reputatie 6

Oké  maar stel nou dat ik om 15:45 in de trein terug stap, kan ik dan nog uitchecken op het station waar ik dan na 16:00 aankom

Nee dat staat hierboven al Op doordeweekse dagen tussen 6.30 uur en 09.00 uur en 16.00 uur en 18.30 uur mag je niet in de trein aanwezig zijn. 

Badge +3

Met de Jongeren Dagkaart mag je je in de spitsuren niet in de trein bevinden. Je moet dus voor 16.00 uur zijn uitgestapt.

Reputatie 7
Badge +3

En als je uiterlijk 16:00 de trein uit bent kun je nog wel na 16:00 de poortjes door om het station te verlaten.

Met e-ticket kun je overigens niet uitchecken, want er zit geen chip in, je kunt daar alleen een gesloten poortje mee openen.

Top, bedankt

Reputatie 7
Badge +3

Dat dagje weg is nog even niet de bedoeling, al denken velen dat alles weer mag.

Reputatie 6

Dat dagje weg is nog even niet de bedoeling, al denken velen dat alles weer mag.

Indien dat niet de bedoeling is, dient NS niet dergelijke acties op te starten. Natuurlijk gaan jongeren daarvoor zo'n kaart gebruiken. Richt dan een klacht richting NS en val hier niet constant in herhaling.

Reputatie 7
Badge +3

Indien dat niet de bedoeling is, dient NS niet dergelijke acties op te starten. Natuurlijk gaan jongeren daarvoor zo'n kaart gebruiken. Richt dan een klacht richting NS en val hier niet constant in herhaling.

NS allang gevraagd waarom acties als jongerenkaartjes, samenreiskorting e.d. niet zijn stopgezet.

Maar fijn dat je weer terug bent, maar nu onder een andere naam. 

Reputatie 6

NS allang gevraagd waarom acties als jongerenkaartjes, samenreiskorting e.d. niet zijn stopgezet.

Maar fijn dat je weer terug bent, maar nu onder een andere naam. 

????????

Reputatie 7
Badge +3

Die jongerenkaart is gezien het afbraaktarief sowieso een commerciële aanfluiting. 

Reageer