beantwoord

ns jongerenkaart

• 3 May 2021
  • 7 reacties
  • 364 Bekeken

Stomme vraag maar , ik lijk heel erg jong , zeker onder de 18 en vroeg me af of er om legitimatie wordt gevraagd wanneer iemand de jongeren dagkaart gebruikt, of of iemand er zelf ervaring mee heeft.

icon

Beste antwoord door MoDe 3 May 2021, 09:20

Het gaat er niet om of je er uit ziet als een 12-18 jarige maar of je dat bent. ID hoor je vanaf 13 jaar bij je te hebben en bij E-tickets kan gevraagd worden deze te tonen.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

De Jongeren Dagkaart is een e-ticket. Reizigers die met een e-ticket reizen, moeten zich altijd (kunnen) legitimeren, om vast te stellen of de persoon die ermee reist ook de persoon is van wie de gegevens op het ticket staan. Zou dit niet nodig zijn, dan zouden meerdere reizigers met hetzelfde ticket kunnen reizen.

Reputatie 6

@Anna94 Het is heel simpel. Als je ouder bent dan 18 dan mag jij niet reizen met de Jongeren Dagkaart. Ook al lijk je jonger dan 18 jaar! Ik neem aan dat de 94 in je gebruikersnaam de laatste twee cijfers van je geboortejaar zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat er niet om of je er uit ziet als een 12-18 jarige maar of je dat bent. ID hoor je vanaf 13 jaar bij je te hebben en bij E-tickets kan gevraagd worden deze te tonen.

Reputatie 7
Badge +4

U riskeert bovendien een boete van 50 euro plus de reiskosten als u zonder geldig kaartje reist. En dat type kaartje heeft u niet. Met ID niet, en zonder ID al sowieso ook niet. Het komt me voor dat u deze ‘stomme’ vraag bewust stelt. U moet gewoon zelf voor een geldig kaartje zorgen, net zoals veruit de meeste treinreizigers dat doen.

Wat zou u er van vinden als uw werkgever zou redeneren: ze ziet er jonger uit dan achttien, ik betaal haar voor haar dienst ook maar uit als een zestien- of zeventienjarige?

Reputatie 6

@Anna94 Het is heel simpel. Als je ouder bent dan 18 dan mag jij niet reizen met de Jongeren Dagkaart. Ook al lijk je jonger dan 18 jaar! Ik neem aan dat de 94 in je gebruikersnaam de laatste twee cijfers van je geboortejaar zijn?

Iemand van 26 of 27 die nog steeds 17 jaar lijkt?? Lijkt mij sterk eerlijk gezegd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga altijd uit van het principe dat stomme vragen niet bestaan en er alleen domme antwoorden zijn. Er zijn dagen dat mijn vasthouden aan dat principe aan het wankelen wordt gebracht.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ga altijd uit van het principe dat stomme vragen niet bestaan en er alleen domme antwoorden zijn. Er zijn dagen dat mijn vasthouden aan dat principe aan het wankelen wordt gebracht.

Beste opmerking van de week, wat mij betreft.

Reageer