beantwoord

NS kaartje kopen

Goede avond,

Op 26 December wil ik graag de trein pakken van Amsterdam richting Groningen.

1.Nu is mijn vraag dat als ik een kaartje koop via een automaat ter plaatse of online via de NS app het uitmaakt welke ticket ik koop betreft de tijd en overstappen.

Hiermee bedoel ik te formuleren is het ticket tijdsgebonden en trein gebonden?

2.Maakt het uit of er bijvoorbeeel 3 overstappen inzitten?

3.en als ik een trein overstap mis is die zelfde ticket dan nog wel geldig?

4.Is het verstandig nu al een kaartje te kopen voor die data, want ik ben bang dat een wijzigingen in de tijden zitten en ik weet niet hoe het dan met mijn gekochte ticket zit

ik hoop dat mijn vragen duidelijk geformuleerd zijn en hoop op een spoedig antwoord.

m.v.g.

Sharon Koopman
icon

Beste antwoord door MoDe 12 november 2018, 22:05

dag,
Je kunt een kaartje kopen in de automaat (met toeslag van 1 euro), online als e-ticket of in de app. De kaartjes zijn de hele dag geldig op het traject waarvoor je deze hebt gekocht (tot 4 uur de volgende ochtend). Je bent niet aan een tijd gebonden, je kunt zelf een tijdstip kiezen en het aantal overstappen maakt niet uit.
Je kunt nu het kaartje al kopen, maar bedenk wel dat je geen geld terug krijgt als je een e-ticket of een kaartje in de app hebt gekocht als de reis niet door gaat. Ik raad je aan om de dag voor de geplande reis of op de dag van de reis een kaartje te kopen.
Op www.treinreiziger.nl kun je zien of je een goedkoper kaartje kunt kopen tegen actietarieven. Voor een langere reis zoal jij wilt gaan maken kan dat voordeliger zijn, zeker als je dezelfde dag terug reist.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1.Nu is mijn vraag dat als ik een kaartje koop via een automaat ter plaatse of online via de NS app het uitmaakt welke ticket ik koop betreft de tijd en overstappen.

Dat maakt niet uit

Hiermee bedoel ik te formuleren is het ticket tijdsgebonden en trein gebonden?

2.Maakt het uit of er bijvoorbeeel 3 overstappen inzitten?

Ook dat maakt niet uit.

3.en als ik een trein overstap mis is die zelfde ticket dan nog wel geldig?

Dan is het nog gewoon geldig. U betaalt voor een reis van A naar B en als u overstapt is dat dezelfde reis.

4.Is het verstandig nu al een kaartje te kopen voor die data, want ik ben bang dat een wijzigingen in de tijden zitten en ik weet niet hoe het dan met mijn gekochte ticket zit

Buitengewoon onverstandig. Koop het kaartje kort voor u gaat reizen. Als u het kaartje niet gebruikt of kunt gebruiken bent u het geld kwijt.

Bedenk wel dat hier in de antwoorden gaat om een kaartje tegen het normale tarief, waarmee u de hele dag kunt reizen. Als u een goedkoop actiekaartje koopt, staan de beperkende voorwaarden er op. Een e-ticket is een euro goedkoper dan een kaartje uit de automaat.

Actiekaartjes zijn vaak veel goedkoper, maar ze kennen strengere voorwaarden. Dan gelden andere antwoorden. Op zaterdag of zondag maakt het niet uit, en in uw geval ook niet op Tweede Kerstdag. Er is dan geen spits en u mag de hele dag reizen. Ze worden van tijd tot tijd verkocht door de Hema, Albert Heijn of het Kruidvat. In de spoordeelwinkel is er vaak ook wel een aanbieding te vinden.

Edit: Mode geeft hieronder nog een goede link.
Reputatie 6
Badge +1
dag,
Je kunt een kaartje kopen in de automaat (met toeslag van 1 euro), online als e-ticket of in de app. De kaartjes zijn de hele dag geldig op het traject waarvoor je deze hebt gekocht (tot 4 uur de volgende ochtend). Je bent niet aan een tijd gebonden, je kunt zelf een tijdstip kiezen en het aantal overstappen maakt niet uit.
Je kunt nu het kaartje al kopen, maar bedenk wel dat je geen geld terug krijgt als je een e-ticket of een kaartje in de app hebt gekocht als de reis niet door gaat. Ik raad je aan om de dag voor de geplande reis of op de dag van de reis een kaartje te kopen.
Op www.treinreiziger.nl kun je zien of je een goedkoper kaartje kunt kopen tegen actietarieven. Voor een langere reis zoal jij wilt gaan maken kan dat voordeliger zijn, zeker als je dezelfde dag terug reist.

Reageer