beantwoord

NS Reisplanner App geeft onjuiste of onvolledige informatie

• 17 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Het valt mij op dat de NS Reisplanner App niet dezelfde info geeft als de Reisplanner op de PC. Op het traject Apeldoorn-Utrecht zie ik in de app bijv niet de trein van 7.30 of 8.30 u uit Apeldoorn, terwijl die wel op de pc verschijnt. Ook geeft de app langere reistijden voor de niet rechtstreekse treinen (8.00 of 8.13) terwijl er in Afrt 2 minuten zijn om het perron over te steken, en dat is normaal gesproken ruim voldoende. Is het mogelijk om de app zsm te verbeteren?
icon

Beste antwoord door Hertog 17 augustus 2014, 21:31

Ik heb eens een aantal verbindingen zitten vergelijken tussen mijn smartphone, tablet en PC.
In alle gevallen krijg ik voor het traject Apeldoorn-Utrecht exact dezelfde informatie op alle drie apparaten.

Voor alle zekerheid nog even de besturingssystemen: PC = W8 en de smarphone en tablet Android.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb eens een aantal verbindingen zitten vergelijken tussen mijn smartphone, tablet en PC.
In alle gevallen krijg ik voor het traject Apeldoorn-Utrecht exact dezelfde informatie op alle drie apparaten.

Voor alle zekerheid nog even de besturingssystemen: PC = W8 en de smarphone en tablet Android.
Badge
He Wegerd, welkom op het forum. Ervaar je dit vaker? Ik heb zojuist op de reisplanner gekeken via de app en computer. Beide apparaten geven dezelfde informatie. (reistijden en vertrektijden staan erin) Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Wellicht komt het doordat ik de app op de iPhone gebruik. Mijn iMac en MacBook geven de volledige info, maar de iPhone app niet. Nu ook weer: vertrek- en reistijden voor donderdag 21/8 uit Apd naar Utr zijn:
7.43 : 0:42
8.00 : 0:55
8.13 : 0:56
8.43 : 0:42
Hier ontbreekt dus de trein van 8.30, en wordt tweemaal een reistijd gegeven die een kwartier te lang is.
Het probleem is in mijn ervaring dus structureel. Graag serieus aanpakken en oplossen, zou ik zeggen.
Reputatie 4
Badge
Het ligt er waarschijnlijk aan dat je de overstapinstellingen in de app en op je computer anders ingesteld hebt staan? De PC reset zich steeds naar overstap direct maar de app onthoudt een eerder ingestelde voorkeur.

Ik krijg op zowel Android als PC namelijk onderstaande lijstjes

(instelling overstap direct, optimaal, geen Jaarkaart)

7.43 42
8.00 41
8.13 42
8.30 41
8.43 42

(instelling overstap >5 minuten, optimaal, geen Jaarkaart)

7.43 42
8.00 55
8.13 56
8.43 42

8.30 wordt dan niet meer getoond omdat je dan dezelfde aankomsttijd hebt als de trein die om 8.43 vertrekt.
dank je Gert-Jan, dit helpt inderdaad. Weer wat geleerd!
vrgr
Dik

Het ligt er waarschijnlijk aan dat je de overstapinstellingen in de app en op je computer anders ingesteld hebt staan? De PC reset zich steeds naar overstap direct maar de app onthoudt een eerder ingestelde voorkeur.

Ik krijg op zowel Android als PC namelijk onderstaande lijstjes

(instelling overstap direct, optimaal, geen Jaarkaart)

7.43 42
8.00 41
8.13 42
8.30 41
8.43 42

(instelling overstap >5 minuten, optimaal, geen Jaarkaart)

7.43 42
8.00 55
8.13 56
8.43 42

8.30 wordt dan niet meer getoond omdat je dan dezelfde aankomsttijd hebt als de trein die om 8.43 vertrekt.

Reageer