beantwoord

ns ticket

• 13 februari 2020
  • 7 reacties
  • 193 Bekeken

Goedemorgen,

Ik krijg nu al een paar weken ongeveer 1x per week een mail dat ik mijn e-ticket kan ophalen zonder dat ik ieys heb besteld.

De laatste kreeg ik gister met het ordernummer: 28588693

Is dit een geldige mail dat iemand steeds mijn mail adres gebruikt of is het nep?

icon

Beste antwoord door MoDe 13 februari 2020, 15:13

@bahnrider Jij gaat wel ver over melden bij autoriteit persoonsgegevens.

Ik ga er vanuit dat iemand bij bestelling een fout e-mailadres opgeeft. Als je direct vanaf de site of vanuit een app jouw ticket ophaalt, heb je de email niet nodig en zul je hem ook niet zo snel missen.

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Bramsko, welkom op de NS Community. 

Ik kan in ieder geval bevestigen dat dit een geldig ordernummer betreft, ik kan er een e-ticket op vinden. Het gaat dus om geldige orderbevestigingen waarbij iemand anders tijdens het bestellen jouw e-mailadres heeft opgegeven. Heeft iemand anders toegang tot je e-mail of toestemming om er op dergelijke wijze gebruik van te maken? Je kunt de link in de mail openen om meer informatie te krijgen over de tickets en door wie ze gebruikt zijn. Indien het een bekende betreft, kun je die persoon er op aanspreken. 

Reputatie 5
Badge

Dit zijn in feite echter nogal serieuze inbreuken, zeker als het geregeld gebuert en die kan je melden bij de autoriteit persoonsgegevens. Het zou overigens niet de 1e x zijn dat we op dit forum moeten lezen dat NS er niet zo zorgvuldig mee omspringt, maar inderdaad; positief denken dat iemand net een verkeerde @adres heeft ingevoerd-dan wel merkwaardig dat er al die tijd geen claims komen van ticket niet ontvangen.

Daarnaast kan het ook zijn (heb je soms nog hotmail?) dat het phising/valse mails zijn van een criminele bende die jouw @mailadres ooit heeft gekocht/verkregen en nu probeert je van wat overtollige sentjes te verlossen. Doublecheck de afzender voordat je wat opent.

Reputatie 5

Ik zou de e-ticket ophalen. Je kan dan zien op welke naam hij staat. Misschien zegt je dat iets. Of mogelijk het traject… Staat de ticket op jouw naam en lijkt het je een leuke reis…. dan heeft iemand je een leuk kadootje gestuurd…..

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider Jij gaat wel ver over melden bij autoriteit persoonsgegevens.

Ik ga er vanuit dat iemand bij bestelling een fout e-mailadres opgeeft. Als je direct vanaf de site of vanuit een app jouw ticket ophaalt, heb je de email niet nodig en zul je hem ook niet zo snel missen.

Reputatie 5

Als je
direct vanaf de site of vanuit een app jouw ticket ophaalt, heb je de email niet nodig en zul je hem ook niet zo snel missen.

inderdaad en de app vult bij het afrekenen het laatst gebruikte e-mailadres automatisch in , als je dat een keer fout hebt gedaan dan blijft het foutgaan totdat je dit opmerkt en corrigeert.

Reputatie 5

Is voor ons zo niet te zeggen of dit echt is of niet . Ik zou het navragen bij de klantenservice https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Het lijkt wel een kloppend ordernummer te zijn , mijn bestelling van gisteren heeft een ordernummer dat begint met 2857 . Misschien maakt iemand een fout bij het invoeren van het e-mailadres .

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt of iemand een verkeerd emailadres gebruikt. Je zou kunnen proberen het ticket op te halen. Dan weet je of het echt is.

Reageer